Date: 15. March 1999 01:50:00
Tässä on tullut jo useampikin kysely sekä Herkuleksen mahdollisesta loppumisesta, että Xenan jatkumisesta. Saadut tiedot ovat kai olleet vaihtelevia. Xenan osalta näyttäisi siltä, että sarja ehkä jatkuukin. Herkuleksesta en tiedä. Mutta niin se kyllä on, että ehdottomasti pitää jatkaa maikkarin pommittamista. Kyllä siellä mailejakin noteerataan, mutta kannattaa lähestyä niitä kaikilla tavoilla ja kukin omilla tyyleillään. Ja paljon pitäisi saada pommittajia. Pommittamista kannattaa jatkaa vaikka maikkari lupaisikin jatkaa. Aina on vaara, että ne joutuu muuttamaan mitä ovat luvanneet.
Suomessa on ilmeisesti paljon enemmän Xeniittejä kuin netissä eksyy näille muutamille suomalaisille Xena-sivuille. Helsingin Kukunoorissa nimittäin sanoivat, että siellä ravaa jatkuvasti Xena-tavaroiden ostajia niin, että ne tavarat ihan karkaa käsistä. Sanoivat, että Xena on hyvin suosittu sarja. Jos se piti paikkansa, niin Xeniittien määrä on paljon suurempi kuin olen luullut. Kirjoittelen myöhemmin muuten juttua Kukunoorista omalle Paulin sivulleni.
Julkaisen tässä jonkun ajan kuluttua juttuja yhdestä Xena/Herkules -konventiosta. Sarjojen näyttelijät sanoivat siellä, että Herkules on selvästi maskuliininen ja Xena feminiininen sarja. Ja Sitten toisaalta, että Herkules on nuorten sarja ja Xena on taas suunnattu aikuisille. Niin että siinä on jo muutama asia, minkä takia toiset pitävät enemmän toisesta sarjasta kuin siitä toisesta. Minullekin Herkules on sellainen korvike Xenalle, vaikka siinä kyllä joskus onkin vähän vaikuttavampia jaksoja. Onpahan tuossa Xenassakin vastaavasti välillä jaksoja, jotka minun mielestäni eivät ole sitä oikeaa *Xenaa*.
Xenan ihailijoillakin on varmaan paljon erilaisia syitä siihen miksi sarjasta pitävät.
XENIITTITAPAAMINEN
Oli pakko kirjoittaa tuo isolla että huomaatte. Meillä oli nimittäin pienimuotoinen alku Xeniitti-tapaamisille. Tosi pieni. Pia, joka on kirjoittanut suuren joukon episoditarinoita näille sivuille, oli Helsingissä käymässä. Käytiin tutkimassa Kukunoorin tavaroita ja ostettiin vähän lehtiä ja kuvia ja löydettiin muutakin mielenkiintoista. Juttua riitti Xenasta ja vähän muistakin maailman asioista kolmeksi tunniksi. Pia sai minut kateelliseksi upeilla Xena-sarjan kuvilla - mitä lie kooltaan, jotain kai 20x30 cm - ja Xenan vuosikirjalla.
Mietittiin kanssa että tehtiinkö me historiaa. Vai onko teitä muita ollut sellaisia, että olette tavanneet toisenne vasta Xenan tai Herkuleksen kautta, esimerkiksi Xena-sivuille kirjoittamisen kautta? Jos olette, niin kirjoittakaapa asiasta. Pauli
Date: 15. March 1999 07:44:19
jou....nooralle vaan tiedoks...et kyllä mä xena-ohjelmasta tykkään aika paljon...ettei sulla sit muka oo ketää kaverii joka tajuis et xena on upea,mahtava yms....no joo nää xena sivut on hianot!!!!!!!heheh et sillai........tosi skuulit=)T:johanna
Date: 15. March 1999 12:59:05
Tervehdys.
Kaipailen tässä kokoelmastani puuttuvia Xenan jaksoja..:
Sins of the past,
Dreamworker,
Prometheus,
Return of Callisto
ja tietysti,
The price...
Joten mailaa,jos pystyt auttamaan ko.asiassa.
gorthaur@beer.com
Ja tsekatkaahan www.bokus.com:ista saatava Xena postcard book...
on törkyhieno, 30 siistille kiiltokartongille painettua korttia ja
hinta alle 60 fim.Suosittelen. Sis. klassisia shotteja kuten
kylpykohtaus,leijanlennätystä,Callisto vs. Xena chariot race etc.
-Hyvät jatkot Pauli & co.-
Date: 16. March 1999 01:20:00
From Pauli:
XENASTA TULEE 6. KAUSI
Luin juuri alt.tv.xena uutisryhmästä, että Xenasta tehdään vielä 6. kausikin. Nyt on yö pitkällä,
enkä ehdi tarkistaa mitä tietoja löytyy. Alla on kuitenkin maili, jota on pyydetty toimittamaan eteenpäin.
Renaissance is planning on at least two more seasons of Xena. That would be season five and six.
Please pass this along :)
Sharon
Official Hercules/Xena Official Fan Clubs
http://www.creationent.com
(Creation home page)
(join Creation's email mailing list on our home page for the latest ticket availability, con and merch info)
Date: 16. March 1999 01:20:00
RTL-kanavasta (http://www.rtl.de) vielä sen verran että sieltä (RTL ei RTL2) tuli viime sunnuntaina jakso"Fins, Femmes And Gems" ja ilmeisesti seuraavaksi tulevat Tsunami, Autolycus in Not (Vanishing Act), Sacrifice, Part 1 / aka: Valley Of No Return sekä osa 2. Lisäksi ko. kanavalla on siistit sivut, mm. makeita kuvia näyttelijöistä. Eli tuosta www.rtl.de pääsivulta klikkaamalla vasemmalla olevaa Programm (L-Z)-linkkiä pääsee valitsemaan edelleen vasemmalla puolella Xena:n linkin. Siitä sitten vain kokeilemaan. (Vitas-painke vie kuviin & bioihin)
Ari PK Korhonen
Date: 18. March 1999 22:08:24
Kivaa, että Xenasta tulee 6. kausi, vaikka sitä ei ehkä nähdäkään täällä suomessa pitkään aikaan, mutta hienoa se silti on...
Nyt se Mainostelevisiomme alkaa ärsyttää. Se oli oikea typeryys siirtää Xena lastenkatseluohjelmien aikataulukkoon, mutta ei voi mittään, kun oottaa syksyyn.
Toivottavasti tarinani Fan Fictiossa miellytti. Täytyy myöntää, etten pitänyt kauheasti ajatusta mukana sitä tehdessä. mutta tuli siitä nyt ihan kiva tarina loppujen lopuksi. Saatan vielä kirjoitella sinne tarinoita, kunhan kerkiän tässä koulun käynnin oheella..
Xenasivuilleni on tullut paljon uusia juttuja mm. Uusia yhteenvetoja Hercules sarjoihin, ja Xenasta uusia juttuja Xena kertomuksiin. Koko Xena kertomus on uusittu.
No, mitäpä mulla muuta. Käykää vaan kattomassa Xena sivuni. Toivon, että ne tulevat joskus tämänkin sivun linkkilistoille..
T: Mikko
Mailata saa: mikko.sidoroff@gnwmail.com
Date: 19. March 1999 23:23:01
howdyhdus taas pitkästä aikaa minultakin. ajattelin tässä tylsää syntymäpäiväni iltaa piristääkseni hiukan kirjoitella.
Kuten täällä on jo todettu Xenaa aiotaan tehdä vilä viides ja kuudes
seasoni. Hercules sen sijaan huhumyllyn mukaan loppuu jenkeissä
tällä hetkellä siellä pyörivän viidennen kauden jälkeen.(tiedot
http://xenamedia.com:ista).
luin muuten juu BBC UK Onlinesta (http://news.bbc.co.uk/)
kiinnostavan xwp-uutisen joka kuului seuraavasti (ei pitäisi spoilata
mitään):
---------------------------------------------------------------------------------------
"Thursday, March 18, 1999 Published at 15:22 GMT
Xena under fire from Hindu group Cult TV show, Xena Warrior Princess has been criticised by Hindu groups for a recent portrayal of the deity Krishna. The World Vaishnavas Association is unhappy about an episode where Xena prayed to Krishna to help her and sidekick Gabrielle out of a scrape. It says the deity was reduced to "cheap entertainment" in helping Xena "save her lesbian lover". But producers say Gabrielle is merely Xena's "best friend and companion". Tusta Krishnadas, the Hindu group's spokesman said they were considering a boycott of Universal Studios or of the series." ---------------------------------------------------------------------------------------
XenaMedia.com:ista saa muuten myös ROC:n uusimman Elokuvan "Rubbernecking":n trailerin. Vähän sen oloinen tekele, että sitä tuskin koskaan suomessa nähdään, ainakaan valkokankaalla, mutta ainahan saa toivoa...
Sitten vielä muutenkin ylipitkän viestini loppuu oma hyvin epämääräinen top-kymppini:
1) Intimate Stranger (suorastaan mahtavaa ruumin vaihtelua)
2) The Quest (Tarvitseeko kysyä syytä ? :-) )
3) Remember Nothing (En osaa selittää miksi, mutta katoin
varmaan joku 8 kertaa melkein putkeen, kun tuli)
4) One Against An Army (ainoa ei suomessa nähty jakso, jonka
oon nähny, en rupea spoilaamaan juonta)
5) Ten Little Warlords (näyttää hienosti kuinka monipuolinen
näyttelijä ROC on)
6) Warrior...Princess...Tramp
7) The Greater Good
8) Ties that Bind
9) Return of Callisto
10) Royal Couple of Thieves
Luultavasti jos täyttäisin listan huomenna se olisi erillainen, mutta
pitihän minukin joku lista saada esille.
Sitten ne vähemmän loistavat jaksot; Mielestäni xenassa ei ole
ollut kuin yksi huono jakso; "Girls Just Wanna Have Fun", jota en
viitsi ruveta edes kuvailemaan, koska vähemmästäkin tulee
vihaiseksi. "The Giant Killer" oli aika unettava ja "The Prodigal"
ampu tomaatin heitollaan, jne. vähän liikaa yli.
Muut jaksot ovatkin sitten rautaa!
No en ehkä kirjoita usein, mutta ainakin kirjoitan pitkästi.
--
Antti L.
http://gabrielle.cjb.net
Heippa!
Nyt kun on ollut keskustelua muilta kanavilta löytyneistä Xena -jaksoista, ajattelin laittaa
infoo, että ainakin täällä Espoon alueella näkyy Eestin kanava kolmonen. Kuvan laatu ei
kuitenkaan ole paras mahdollinen, ainakaan mun näkyvyysalueella. Eli jos löydätte tämän
kanavan, Xena ilmestyy lauantaisin kello 16.00. Viime lauantaina tuli toisen kauden jakso
Remember Nothing, eli siellä ollaan aika paljon jäljessä. Odotan vaan mielenkiinnolla, josko
tämä kanava olisi rohkeampi kuin mtv3, ja näyttäisi The Price -episodin.
Tiesittekö muuten että Lucy Lawless sijoittui Katso! lehden Telvis-äänestyksessä
(ulkomaiset tv-naiset) sijalle 12? Paljon "kovia" nimiä jäi taakse (nimiä listattiin
yhteensä 50 kpl). Mun mielestä se on melkeinpä yllättävän hyvä sijoitus. Lucy/Xena faneja
taitaa todellakin olla paljon enemmän kuin ensin ajatteli. Aplodeja!!!
t. Mimmu
Ja kiitos Antti, että olit ajatellut tuota spoileriasiaa. Tuossa ei ollut minusta mitään liian paljastavaa. Olen joutunut hylkäämään vain muutaman viestin spoilereiden takia. Huono puoli niissä on ollut se, että itseltäni on pilaantunut muutama jakso (vaikka en olekaan kovin herkkä spoilereissa).
Laitelkaa ihmeessä tietoa muillekin kaikista hyvistä linkeistä ja niistä, että joku Xenassa esiintyvä hahmo on Herkules-jaksossa. Tai vaikka jossain leffassa.
Date: 20. March 1999 05:07:00
Osanotot Antti, jos synttäri-ilta oli liian tasainen. Mutta mikäpä ei jäisi toiselle sijalle Xena-asian kanssa! Ihan rehellisesti, joskus tilapäisesti löytyy sellaisiakin, mutta vain tilapäisesti. Kun telkkarista tulee Xena, sitä ei ylitä juuri mikään. Ja onneksi nauhuri ratkaisee pahimmat ristiriidat.
Aika mielenkiintoista että Herkules voi loppua viidenteen kauteen, mutta Xena jatkuu pitempään. Sympatiat Herkules-faneille, ymmärrän kyllä teitä. Itse laitan kuitenkin Xenan kaikkien muiden TV-sarjojen edelle ja tämä näyttää siltä, että Xena on paljon suositumpi kuin Herkules. Koittakaapa muuten kumpaakin hakusanaa vaikka Altavistassa. Montako sivua löytyy?
Näillä sivuilla julkaistusta Erinin Santa Monican konventioraportista näkyy, että Herkulesta näyttelevä Kevin Sorbo on myös hieman huolestuneena Herkules-sarjan suosiosta muutaman kerran huomauttanut, että Xenaa ei olisi ilman Herkulesta.
Ja YESS Antti. Joku muukin arvostaa "Remeber nothing" -jaksoa. Laitoin itse tämän jakson toiselle sijalle. En tiedä syitä siihen, että laitoit sen niin ylös, tietenkään, kun et sitä itsekään keksinyt. Mutta niinkuin olen muistaakseni jo selittänyt (varmaan Paulin Sivulla), minulle oli yksi varsinainen huippupala se, että Xenan ystävyys (=rakkaus) Gabrielleen aiheuttaa sen, että hän luopuu omista, sillä hetkellä tärkeimmistä väkivallattomista periaatteistaan, viimeisimmäksi Gabriellen itsensä takia. Tämä on minusta suorastaan liikuttavan syvää ystävyyttä ja toisesta välittämistä.
Toinen hyvä opetus on se, että vaikka pääsisi valitsemaan oman, mielestään huonon elämänkaarensa tilalle toisen, äkkinäisesti ajatellen paremman, se ei kokonaisuuten ehkä olisikaan se parempi. Syvällisesti: olkaa tyytyväisiä; jos haluaisitte jonkun asia toisella tavalla, monet muutkin asiat olisivat toisella tavalla ja lopputulos voisi olla nykyistä paljon huonompi.
Minä rakastin tässä jaksossa ennenkaikkea näitä kahta, minun mielestä todella syvällistä asiaa. Ja sitten siinä oli vielä se scifimäisyys rinnakkaisista todellisuuksista. Jos menneisyydessä muuttaa jotain asiaa, syntyy uusi rinnakkaistodellisuus, jossa monet muutkin asiat ovat eri tavalla. Näin jokainen meistä elää samanaikaisesti useaa rinnakkaiselämää (jos nyt jossain todellisuudessa elääkään), mutta tietämättä niistä muista. Xena sai tässä kokeilla vaihtoehtoista todellisuutta; kuitenkin muistaen sen "oikean" todellisuuden.
Asiasta toiseen: on tuo Xenan tunnusmusiikki vaan outo. Sillä on vieläkin huumaava vaikutus. Väreet selkärangassa yrittävät vieläkin lähteä liikkeelle. Mutta olen tässä tehnyt pari tuntia töitä sivujeni kanssa ja koko ajan pyörittänyt tunnumusiikkia. Johtuukohan se musiikista itsestään vai sarjasta johon se liittyy.
Käy muuten lukemassa Xeniittien suurtapaamisen Santa Monica -raportti. siellä on mielenkiitoisia juttuja jo nyt Hrkules-päivältä. Ja myöhemmin tulee vielä mielenkiintoisempaa Xena-päivästä. Pääset sinne "Muut sivut" -sivun kautta.
Kertokaapa miten saataisiin nuo piilevät Xeniitit mukaamme keskustelemaan ja hätyyttämään maikkaria. Näyttäisi siltä, että säännöllisiä kävijöitä on sivuilla vain sellaista seitsemänkymmenen luokkaa.
Pauli
Date: 20. March 1999 05:15:00
Moi Mimmu, myöhään olet sinäkin hereillä, mutta taidanpa olla pitempään Nukuin kyllä jo 6 tuntia). Minua kiinnostaisi nähdä se lista. Jaksaisitko lähettää ainakin alun siitä tänne. Kiinostaisi kyllä lisäksi nekin ulkomaiset tv-naiset, jotka on hävinny Xenalle.
Pauli
Date: 20. March 1999 13:01:09
Kysymyksiä::: Herculeksesta tulee nyt se 4. kausi. KIVAA!! Niin, nyt jos joku fiksu Xeniitti kehtais kertoa minulle allaolevasta listasta noiden jaksojen suomenkieliset nimet, tai ainakin osan niistä. Olisin tosi kiitollinen. Pauli muuten. Meillä tämä sinun sivusi toimii tosi moitteettomasti. Tosin meillä on ISDN modeemi, vai mikä se nyt sitten olikaan....
No, tässä on se lista. Listassa on siis Hercules jaksojen ns. Episodiopas, joten tarviin suomenkielisiä nimiä näille jaksoille, että saan laitetuksi ne OMILLE XENASIVUILLENI!
Pauli! Laitoin noiden jaksojen perään HTML koodin
, niin, että kun liität tämän jutun keskusteluun, niin tiedät, mitä tapahtuu...
The Wrong Path
Eye of the Beholder
The Road to Calydon
The Festival of Dionysis
Ares - Ares
As Darkness Falls
Pride Comes Before a Brawl
The March to Freedom
The Warrior Princess
Gladiator
The Vanishing Dead
The Gauntlet - Kujanjuoksu
The Unchained Heart
TOINEN KAUSI
The King of Thieves
All That Glitters
What's In a Name?
Siege at Naxos
Outcast
Under the Broken Sky
The Mother of All Monsters -
The Other Side
The Fire Down Below
Cast a Giant Shadow
Highway to Hades
The Sword of Veracity
The Enforcer
Once A Hero
Heedless Hearts
Let The Games Begin
The Apple
Promises
King For A Day
Protean Challenge
The Wedding of Alcmene
The Power
Centaur Mentor Journey
Cave of Echoes
KOLMAS KAUSI
Mercenary
Doomsday
Love Takes A Holiday
Mummy Dearest
Not Fade Away
Monster Child in the Promised Land
The Green-Eyed Monster Vihreäsilmäinen hirviö
Prince Hercules - Prinssi Hercules
A Star To Guide Them
The Lady & The Dragon - Leidi ja lohikäärme
Long Live The King - Serkkupojasta kuninkaaksi
Surprise - Paholainen boolimaljalla
Encounter - Nuolennopea nainen
When A Man Loves A Woman - Rakastunut Hercules
Judgement Day - Kuolema nukkuu kaksoisvuoteessa
The Lost City - Maanalainen kaupunki
Les Contemptibles - Eläköön elegantti Ranska!
Reign of Terror - Sisarusten loistotiimi
The End of the Beginning - Haavoittuva, salainen ase
War Bride - Sotamorsian
A Rock and a Hard Place
Atlantis - Atlantis
NELJÄS KAUSI
Beanstalks & Bad Eggs
Hero's Heart
Regrets I've Had a Few
Web of Desire
Stranger in a Strange World
Two Men and a Baby
Prodigal Sister
...And Fancy Free
If I Had A Hammer
Hercules on Trial
Medea Culpa
Men In Pink
Armageddon Now -- Part I
Armageddon Now -- Part II
Yes, Virginia, There Is a Hercules
Porkules
One Fowl Day
My Fair Cupcake
War Wounds
Twilight
Top God
Reunions
Date: 20. March 1999 18:08:44
Moi Pauli,
Halusit tietää tän Telvis äänestyksen lopputuloslistan, joten täältä tulee. Tämä ilmestyi Katson numerossa 8 (20.-28.2.1999). Kategorioita olivat; suomalaiset tv-naiset, suomalaiset tv-miehet, radioäänet, ulkomaiset tv-naiset ja ulkomaiset tv-miehet.
Ulkomaiset tv-naiset:
1. Hunter Tylo (8738 ääntä)
2. Calista Flockhart (4209)
3. Gillian Anderson (3575)
4. Christine Lahti (3549)
5. Katherine Kelly Lang (2522)
6. Roma Downey (2208)
7. Helen Hunt (2067)
8. Darlene Conley (2047)
9. Bobbie Eakes (1681)
10. Pamela Anderson (1339)
11. Victoria Principal (ei kerrotu äänimäärää tästä eteenpäin)
12. Lucy Lawless !!!! :)
13. Lauralee Bell
14. Kimberlin Brown
15. Kristen Johnson
16. Teri Hatcher
17. Melisa Joan Hart
18. Marika Lagercrantz
19. Ally Walker
20. Julianne Margulies
21. Fran Drescher
22. Ewa Carlsson
23. Jenna Elfman
24. Heather Locklear
25. Sally Jessy Raphael
26. Kim Delany
27. Leah Bracknell
28. Linda Gray
29. Ricki Lake
30. Jennifer Aniston
31. Maria Bello
32. Ruby Wax
33. Jane Curtin
34. Tracey E Bregman
35. Courtney Thorne-Smith
36. Jane Leeves
37. Lisa Kudrow
38. Stina Rautelin
39. Patricia Richardson
40. Laura Innes
41. Stephanie Kellner
42. Gloria Reuben
43. Neve Campbell
44. Susan Ward
45. Courtney Cox
46. Jess Walton
47. Kimberly Davies
48. Tiffani-Amber Thiessen
49. Jennie Garth
50. Megan Gallagher
Huhhuh :) Tästä listasta huomaa, että suomalaiset tykkää saippuatähdistä, tai sitten ne on niin tunnettuja ja näin ollen helppo äänestää. Mun täytyy tunnustaa etten oo ihan varma saiko tähän äänestykseen osallistua muutkin kuin Katson lukijat/tilaajat. Itse osallistuin ja voin tunnustaa rehellisesti äänestäneeni Lucya.
t. Mimmu
Date: 21. March 1999 13:31:07
Moi!
Tiedäx sä Pauli, tai ees joku muu sivistyny persoona, mitä kieltä ne siinä Xenan tunnaris, Main Titlessä, hoilaa?
Eräät ihmiset on multa asiaa tivanneet, mutta enhän mä mitään tiiä...
Jos joku vois mua valaista...?
T: Outi
Date: 21. March 1999 14:52:48
Mitä se MTV 3 nyt meinaa? Laittoi viime lauantaina jotakin mäkihyppyä
Herculeksen tilalle ja kun sieltä olisi tullut joku kaksi osainen
jakso.Olisiko ollut mahdollista että se olisi ollut se Armageddon now sillä
katoin Hercules episodi oppaasta että siellä ei ole muita kaksiosaisia
jaksoja kun toi Armageddon now. No toivottavasti se tulee ensi lauantaina
sillä sen toisessa osassahan on Xena ja Gabby AUF VIEDERSEHEN
T:CALLISTO
Date: 21. March 1999 20:30:48
laitoin ensimmäisen osan lauantaina tulleesta hercules & the lost kingdom-leffasta aikanauhotukselle ja kotiin tultuani ilokseni huomasin että kasetti oli täynnä mäkihyppyä, joten: tuliko herc olleskaan, näytettiinkö se jonain muuna kellonaikana vai hypättiinkö sen yli kokonaan? (mikä tuntuu olevan mtv:n standardi kun on kyseessä xena tai herc, niiden yli kun hypätään surutta jos tarve vaatii)
laitampa tähän samantien oman top 10 - listani:
1. a day in the life (subtexter´s heaven #1)
2. the quest (#2)
3. a necessary evil (psycho-barbie is back!!!!)
4. intimate stranger (hienoa näyttelemistä LL:n ja Hudsonin puolelta)
5. is there a doctor in the house? (xena keksii suusta suuhun tekohengityksen...)
6. lost mariner (kukaan keksinyt mikä gabby sanoo halatessaan xenaa?)
7. warrior...princess...tramp (what can i say - helvetin hauska jakso, LL näyttelee
hyvin eri xena-doppelgangerit)
8. the execution (jostain syystä tää oli musta hauska & hyvä jakso, tuli
mieleen a day in the life)
9. destiny (pitäis olla oikeestaan korkeemmalla mutta unohtu, nyt kun
vaan saatais tietää mistä chakram on peräisin - keneltä siis)
10. girls just wanna have fun (olenko ainoa joka tykkää tästä jaksosta?
ilmiselvästi kieli poskessa tehty, kuvauskin erottaa jo muista jaksoista
- tiedä sitten onko se hyvä asia - ja muutenkin koko jakso tihkuu
subtextiä)
muuten jarkko, saitko ikinä niitä kaipaamias xena-jaksoja?
battle on!
hansu
Date: 21. March 1999 22:40:00
Pahus sentään Outi, mistä tiesit etten ole sivistynyt? :)
No, se oli vitsi. Ne sanat on jostain minulle tuntemattomasta syystä bulgariaksi. Laitoin sinne Xena-CD -sivulle sanat nyt myös englanniksi. Mukava muuten että kysyit asiaa. Mietin samaa tässä pari päivää sitten, kun sivuja tehdessä pyöritin sitä tunnarimusiikkia pari tuntia yhtä mittaa sivuja tehdessäni. En tullut silloin selvittäneeksi, mutta nyt piti valaista itseänsä.
Pauli
Katsoin, Hansu, tuota episodilistaasi ja sattui silmiin The Execution ja pikku arvostelusi siitä. Mahdoitteko huomata ne kaksi toisiinsa liittyvää vitsiä. Minusta ne oli tosi hyvät ja olen jälkeenpäin esitellyt niitä muillekin nauhalta. Ensimmäinen kohta se kun teloittaja tulee kaupunkiin ja tuomari sanoo sille, että voisi mennä huilaamaan ja "vaihtaa päälle jotain mukavampaa". Teloittaja, jolla on sellainen tyypillinen teloittajan musta kaapu päällään, vastaa: "Tämähän *on* minun mukavampi asuni". Myöhemmin kun häntä tullaan herättämään töihin, hän menee naulakolle, missä roikkuu kaksi täysin samannäköistä mustaa kaapua. Hän ottaa ensin toisen ja vetää sen etumustaan vasten, tutkii sitä epävärman näköisenä, laittaa sen sitten kuitenkin takaisin naulaan ja ottaa mukaansa sen toisen kaavun. Ensimmäinen olisi ollut se vapaa-ajan kaapu.
GJWHF oli kyllä kohtuullisen hauska, mutta minusta se ei ollut semmoinen oikea Xena-tyylinen tarina. Comedy of Eros oli minusta aivan kertakaikkisen ratkiriemukas ja silti siinä oli onnistuttu säilyttämään se Xenamaisuus. Mutta GJWHF:ssa oli kyllä varsin erikoinen kameratyö ja erilaisten efektien käyttö. Kun jakso alkoi, meinasin jo pysäyttä nauhurin, kun luulin sen olevan jotain muuta. Ja olihan siinä hauskoja lentäviä luukasojakin. Mutta vampyyri-idean sotkemista Xenaan en oikei sulattanut. Mutta subteksti nostaa kyllä jakson pisteitä.
Noista paras episodi -äänestystuloksista ja kommenteista näkyy kyllä se, että Xeniitiit katsovat ja arvostavat aika erilaisia asioita Xena-sarjassa. Sen takia tulee sellaisia eroja, että jonkun lähes paras episodi on toiselle ykkösenä listan vastakkaisessa päässä.
Ja yksi varsinainen vstakkaisia mielipiteitä herättävä hahmo on Jokseri. Itse kuulun niihin, jotka on tyytyväisiä kun Jokseri *ei* ole jaksossa mukana. Enkä jaksa ottaa ollenkaan tosissani sitä Sea Questin radistia, jota esittää Jokseriakin näyttelevä Ted Raimi.
Pauli
Date: 22. March 1999 03:30:00
From Pauli:
Käy nyt ihmeessä lukemassa Xeniittien tapaamisesta Santa Monicassa vuoden alussa. Olen
suomentanut Erinin kirjoittaman raportin. Tällä hetkellä sivulla on ensimmäisen päivän
tapahtumat. Voit lukea mitä Afroditen näyttelijä ajattelee sarjasta, ja keneen hänen mielestään
Afrodite voisi rakastua Xena- tai Hercules-sarjassa. Siinä kerrotaan myös mitä tapahtui, kun
Kevin Sorbo (Hercules) tapasi 3 Xenaa. Myöhemmin tulee suomennos 2. päivästä, jolloin
esiintymässä oli mm. Lucy Lawless. Pääset tarinaan sivun Muut sivut
kautta.
Pauli
Date: 23. March 1999 12:35:00
Moikka Xeniitit ja Herkiitit (??)
Maikkarin uusien ohjelmatietojen mukaan Herkuleksen jaksoista viime lauantaina väliin jäänyt tulee tämän viikon lauantaina. Eli:
Lost Kingdom, Kadotettu kuningaskunta osa 1/2: 27.3
Lost Kingdom, Kadotettu kuningaskunta osa 2/2: 3.4
Pauli
Sorry Hansu ja Petri, en ole ehtinyt siirtää episodiäänestyksenne tuloksia taulukkoon. Eilen tänään ja huomenna käväisen vain nukkumassa kotona (ja vähänlaisesti sitäkin). Mutta kyllä ne tulokset sinne siirtyvät
Date: 23. March 1999 18:06:41
TÄSTÄ LINKISTÄ SAAT MAILIN TEKSTIN KOKONAISUUDESSAAN (n. 350 riviä)
Tervehdys teille kaikille!!!!!! Suurenmoista, mahtavaa, uskomatonta, hienoa!!! Siis mä olen tähän mennessä vain surffaillut ulkomaisia Xena-sivuja, mutta siis tämä... Mä olen sanaton! Hienoa Pauli ja muut! Te olette saaneet jotain suurta aikaan! Täytyy sanoa tämä vakiojuttu: mä kun luulin olevani ainoa XenaPhile, Xeniitti... No en tietenkään ollut! Täältähän löytyy paljon aivan mahtavia tyyppejä. Pitäisikö mun kiittää vai onnitella, ja ketä? Kaikkia!
Mä näppäsin osoitteeksi www.sci.fi/~huuhkapa uteliaisuuttani, katsoakseni minkälainen suomalainen Xenasivu sieltä tulee. Ajattelin, että löytyy varmaan vain joku kapinen sivu, jossa lukee, että "Heippa, mä oon Xena-fani". Mutta, kun mä näin nämä sivut, tunsin kylmät väreet koko kropassani, siis myönteisessä mielessä. Olin aivan haltioissani. Huomasinkin, että olin astunut paratiisiin! Woouh! Xeniittejä löytyy sittenkin Suomesta!
Täytyypä kyllä sanoa, että suru on suuri, kun joudumme odottelemaan Xenaa takaisin. Kun Xena tässä tammikuussa loppui, huomasin että auts, tätähän pitää saada lisää! Se oli aiheuttanut melkoisen addiktiivisuuden. No sitten mä rupesin katsomaan Xenaa nauhalta (Kiitos Sannalle ja Kaleville Kajaaniin, jotka koppasivat mulle puuttuvat jaksot!). Mä kattelin näitä jaksoja putkeen ja nyt oon nähnyt nämä 45 jaksoa keskimäärin 3-4 kertaa. Se tekee liki 200 jaksoa. Onkohan Xenassa jotain viehätysvoimaa...? :) Nyt tulee kiinnitettyä huomiota kaikkiin pikkuisiin hienoihin yksityikohtiin näyttelysuorituksissa. Kasetteja pitää kelata vähän väliä taaksepäin nähdäkseen uudestaan esim. Lucyn suorituksen yksityiskohtia. Upeeta!
Mä oon ottanut muutamaan otteeseen MTV3een yhteyttä ja lähetellyt sinne nootteja Xenasta. Tässä olis viimeisin versio, joka kertoo myös hiukan mielipiteestäni tästä sarjasta. Nootti meni näin:
Ja niistä parhaista jaksoista täytyy sanoa, että niitä on ehkä liian vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen. Mä mieluummin antaisin joillekin jaksoille samojakin pisteitä ja antaisin vaikka kaikille jaksoille pisteitä 1-7. Miksi sitten tällainen pisteytys? Ensinnäkin pisteet 1-10 olisivat huonoja siinä mieessä, että ehkä alitajunnassa vaikuttaa arvosteluskaala, jota kouluissa käytettiin, siis ei osata ajatella, että pisteet 5 tarkoittaisi kohtuullista jaksoa. Pisteet 1-5 taas ovat liaan kapealla skaalalla. Mä annan nyt 1-7 pistettä ja pistän vielä vaikka 10 parasta jaksoa niin kuin teillä on alun perin tehty. ( The FXZone käyttää pisteytystä 1-10. Sieltä löytyy pisteytykset maailmalta.)
1. The Debt I/II (tai 7 p.)
2. A day In The Life (tai 6 p.)
3. The Royal Couple of Thieves (tai 6 p.)
4. Destiny (tai 5 p.)
5. Return of Callisto (tai 5 p.)
6. Warrior...Princess...Tramp (tai 5 p.)
7. Warrior...Princess (tai 5 p.)
8. Intimate Stranger (tai 5 p.)
9. A Fistful of Dinaars (tai 5 p.)
10. Here She Comes...Miss Amphipolis (tai 4 p.)
Lisäksi:
Girls Just Wanna Have Fun (4 p.)
Remember Nothing (4 p.)
Sekä Jakso "Orphan of War" mainitsee erityimaininnan lopussa olevasta keskustelukohtauksestaan!
Jotakuinkin näin, mutta kuten huomaa, pitää monta samanarvoista laittaa järjestykseen, mikä on vaikeaa ellei mahdotonta.
Niin ja sitten hiukan arkaluontoinen kyssäri. Mahtaako kukaan tietää Lucyn oikeata kotiosoitetta? Eipä taida. Tekisi niin mieli lähettää postia suoraan hänelle. Toisaalta osa minusta sanoo, että "Hei, Lucyn yksityisyyttä pitää kunnioittaa!" Niin siinäpä se... Mutta jos nyt kuitenkin...
No joka tapauksessa, hienoa, että Xeniittejä löytyy! Musta tuli nyt sitten yksi vakiofani näille sivuille lisää. Vielä kun saataisiin Xena-meetingit tänne Suomeenkin ja Xenan näyttelijät ym. mukaan, niin joo... Pitäisköhän ruveta järkkäämään, no just... :) .
Niin, ja Lucyn hääpäivä ja syntymäpäiväkin on jo aivan lähellä. Omat synttärini on Lucyn hääpäivänä 28. 3. Siistiä!
Näkyillään, hienot Xeniitit!!!
Terv. Petri
pjjarvin@cc.hut.fi
Date: 23. March 1999 20:11:37
Minun mielestä oli tökeröä, että Herculesta ei tullut silloin lauantaina. Minun olisi ollut
itseasiassa tarkoitus lähteä kummitätini luo, mutta EI, kun jäin odottamaan Herculesta.
Mäkihyppyä oli, ....ja oli....ja oli... EIKÄ SILLE TULLUT LOPPUA!!!! Alko vähän pänniä.
Mielessä oli, että ei ne kuiteskaan sitä Herculesta näytä, ja niinpäs kävi. hmm.. Aika
ärsyttävää. Totanoin.. Paulille muistutus olet taas käyttänyt valkoista tekstiä..Nooh,
ei se kai mitään haittaa, jos lopussa on nimesi. Minulla on muuten ollut pieniä vaikeuksia
noiden omien sivujen kanssa, kun järkkäsin sinne ne omat fanfictio sivut. ÄÄH! En minä
niistä jaksa kertoa! Olisi nyt jotain sanomisen arvoista..Niin, tuossa ylempänäolevaa
taulukkoa kun katselen. Ei mulle ole vielä sitä maila tullut, että jos teillä nyt sattuis
olemaan noiden Hercules jaksojen suomenkielisiä nimiä, niin TÄNNE VAAN! mailatkaa
osoitteeseen: mikko.sidoroff@gnwmail.com Eikä kannata pelätä mailaamista..En minä pure...
Ja vielä sanon, ettei minun Xena
sivulleni meno ole kiellettyä: http://www.angelfire.com/in/xeniitit
T: Mikko
Date: 24. March 1999 16:06:59
Terve vaan kaikki Xeniitit!
Olis tämmönen pieni probleema. Aloitin nauhoittamaan Xenaa vasta tokan seasonin puolivälistä, joten alkupään jaksoja uupuu jokunen(aika monta) kappale.
Nyt kuitenkin kun tilanne on tämä mikä se nyt onkaan eli Mtv3 pisti Xenan tauolle, niin nyt on iskenyt vakavat vieroitusoireet päälle ja olisi pakottava tarve saada jostain nämä alun jaksot.
Jos joku voisi jeesata tässä vakavassa ongelmassa, niin osoitteeni on: potadeia@hotmail.com
T: Masentunut Kale
Date: 24. March 1999 20:40:18
Ahah, no sori. Sekoton nuo värijutut, mutta ei se kai nyt niin maailmaakaatavaa ole.
Kun kerroit, että Herculeksesta tulee ne jaksot(eli Kadonnut kuningaskunta ym.), niin
tarkoititko sinä sitä, että ne tulevat peräkkäin, ´vai lauantaina ja sunnuntaina, niinkuin
Xenastakin tuli pari jaksoa. Kerro vastaus. Kiitti.
-Here comes trouble...(Callisto)
Ja tästä kun näppäätte, tiedätte varmaan, minne menette, vai....
Date: 24. March 1999 18:11:10
Terve!
Toi minun ehdottamani 1-7 pistettä ei oikeastaan toimikaan käytännössä.
Siinä on mm. liian pieni skaala. Mutta, entä jos jokainen antaisi
kaikille jaksoille pisteitä 1-20. Siis kaikille ekan ja tokan kauden ja
mahdollisesti myös kolmannen kauden jaksoille. Tällöin jokainen jakso
saisi todenmukaiset pisteet ja sijoittuisivat miten sijoittuisivat. Tämä
tosin vaatisi kullekin jaksolle keskiarvon, jotta joillain henkilöillä
näkemättä jääneet jaksot eivät vaikuttaisi oikeaan tulokseen. Tässä
jaksot jakaantuvat kyllä melko hyvin, kun äänestäjiä riittää ja
pisteytysväli on sopiva.
Miettikääpä sitä...
Terv. Petri pjjarvin@cc.hut.fi
Date: 25. March 1999 15:59:31
(kirjoitan tämän hotmailin kautta, kun olen lukion koneella, mutta ei kai sen väliä?)
Hei siellä, tyypit!
Olen jo kauan ajatellut kirjoittaa tänne, mutta vasta nyt on tarpeeksi aikaa ja inspiraatiota, joten täältä tulee!
Juu, Xenaa olenkin katsellut ihan alusta asti, joten olen ollut kaikissa käänteissä mukana. Tällä hetkellä raivostuttaa tietenkin suuresti MTV3:n kikkailut sarjan ja sen lähetysaikojen kanssa, mutta maailma on epäreilu. Suurin shokki oli ehdottomasti se, kun Xena siirrettiin lauantai-aamuun lastensarjojen keskelle --- mitä ne ohjelmapäälliköt oikein ajattelevat!? Tulen muistelemaan kaiholla niitä ihania keskiviikko-öitä... Miksikö sitten olen tällainen innokas Xena-fani (tai xeniitti, whatsoever)? Henkilö, joka nyt ylipäätään yhtään jaksoa on sarjaa katsonut, tietää kyllä vastauksen selittelemättäkin... ja + tietenkin että olen puhdasverinen lesbo ja nautin suuresti kun voin seurata Xenan & Gabbyn suhteen kehittymistä, nii-in.
Noh, kerran kun muutkin ovat värkkäilleet tänne TOP 5:ttä ja 10:ntä, niin enköhän sitten minäkin. Tämä kuitenkin on jumalattoman vaikeaa ajatellen laadukkaiden episodien hurjaa määrää, mutta yrittänyttä ei laiteta!
1. A Day in the Life (sairaan hauska)
2. Destiny + The Quest (loistava jatkis, myös Xenan ja Gabbyn
suutelukohtaus - ainakin eräänlainen sellainen - oli positiivinen
yllätys)
3. Sins of the Past (upea pilottijaksoksi)
4. Remember Nothing (mielenkiintoinen juoni, syvällinen)
5. Callisto + Return of Callisto (Hudson Leick on HOT ja mahtava
näyttelijä)
6. The Lost Mariner (yksinkertaisesti hyvä)
7. A Necessary Evil + Ten Little Warlords (Hudson sitten todella osaa
loihtia Xenan olemuksen Calliston ruumiiseen... olen vaikuttunut!)
8. For Greater Good (yhtä aikaa hauska ja vakava jakso)
9. Is There a Doctor in the House? (osittain sen lähes legendaarisen
elvytyskohtauksen vuoksi, myönnettäköön)
10. A Fistful of Dinars (pikkuveljen ehdoton suosikki...)
Okei... täytyy tästä lähteä, mutta sitä ennen: Olisiko kenelläkään
lainata minulle X:WP-jaksoja 1-20 ykköskaudelta??? Omani ovat menneet
pilalle ja olen surun murtama! Jos joku kultainen ihminen haluaa auttaa
hädässä kärsivää, ottakoon pikaisesti yhteyttä osoitteeseen
uhri_lammas@hotmail.com. Kiitos! Haluava voi kyllä pistää muutenkin
sinne mailia viitsiessään, se ei ole mitenkään kiellettyä.
Pärjäilkää, xeniitit! Älkääkä antako MTV3:n lannistaa itseänne. Jos se
ei palauta Xenaa pikkuhiljaa ohjelmistoon, se sitten vaikka itkee ja
palauttaa sen. Ja varteenotettavalle ohjelmapaikalle myös, toivon
mukaan...
Annele
Date: 25. March 1999 17:02:13
Hei Xeniitit. Mikä tai mitkä teidän lempisarjanne on nyt kun Xenaa ei tule
? Kysyin koska haluaisin tietää että onko jollakin teistä samat lempisarjat
kuin minulla, omat lempisarjani ovat Sunset beach ja V.I.P
t:CaLLiStO
Date: 26. March 1999 12:20:00
Manasit Annele Xenan siirtämistä lasten katseluaikaan. Tuossa suomentamassani (vasta alkuosa) Santa Monica Xena-konventioraporttissa kerrotaan Los Angelesin tapaus. Sielläkin sarja siirrettiin iltapäivän lasten katseluaikaan. USA:lainen Ana, joka auttoi muutamien englanninkielisten sanontojen ymmärtämisessä, selitti mitä tarkoittaa "February sweeps". Selitykseen (löytyy konventioraportista) liittyi se, että KTLA5 halusi aikaa sellaisille ohjelmille, joiden uskoi (tai tiesi) tuottavan paremmin. Yksi (luultavasti Xenan kirjoittajista) oli pitänyt ohjelman siirtämistä sabotaasina. Se pudottaa aikuiskatsojia pois ja sarjan suosio laskee. Laskun seurauksena se luultavasti poistuu kokonaan. Pelottaa, ettei meillä vaan tapahtuisi mitään sellaista.
Onnittelut Annele myös siitä, että sanoit yhden syyn sarjan katsomiseen olevan lesboutesi. Olen malkein vuoden odottanut, että joku haluaisi aloittaa kunnon keskustelua sarjan subtekstistä ja sen mukana automaattisesti yhdistyvästä lesboudesta. Eipä kumpaakaan keskustelua ole näkynyt. Onkohan asia niin taustalla pidettävä, ettei siitä tohdita julkisesti puhua? Vai onko niin, että yritetään olla "spoilaamatta" nuoria lukijoita? Vai onko asia NIIN luonnollinen, ettei siitä tule mieleenkään keskustella? Vai halutaanko vain välttää se mahdollinen kuuma sota, mikä noista keskusteluista voisi syntyä? Mutta paljon pisteitä sinulle Annele. Pauli
Yritin kovasti saada nämä jo viime yönä sivuille mutta nukahdin kesken homman. Onneksi nyt ei ollutkaan työpäivä.
Date: 26. March 1999 20:23:28
Joku kyseli että tietääkö kukaan Lucyn kotiosoitetta minua kiinnostaisi sama asia mutta haluaisin lähettää postia myös muille tähtösille joten onko kellään osoitetta sinne paikkaan missä ne lähettävät kirjeen eteenpäin aina sille näyttelijälle asti. Ja sitten toinen, asia kysyin joskus kauan sitten että mistä niitä Xena videoita saa ja onko niissä suomenkielinen teksti odottelen yhä vastausta.Heippa Xeniitit T: Callisto
Date: 28. March 1999 12:10:38
Moi!
Nyt on hirvee haloo toi mtv3:n sekoilu. Ne heittelee Xenaa (ja Herculesta) miten tykkäävät, ja sekös faneja risoo. Mutta, mutta... Pauli tossa kirjotteli, et ois aika "pelottavaa" jos Xenan suosio laskis sen takia, et sen esitysaika sattuu olee "väärällä" paikalla. Jos on todellinen fani, sen EI pitäis väikuttaa, VAI? Mä itse kattelisin Xenaa tuli se sit mihin aikaan vaan, milloin vaan... Oli tosi törkeetä heitellä Herculesta miten sattuu jonku mäkihypyn takii, siitä on monet samaa mieltä kanssani, huomaan. Mutta pois jääny jakso kuitenkin tuli...tosin vast eilen. Joo, ja maikkari vois palauttaa Xenan jo ohjelmistoon... Sitähän kaikki toivoo.
Yritetään sinnitellä tässä julmassa maailmassa!!
T:Outi
Date: 28. March 1999 13:48:54
kaide@koti.tpo.fi
Tervehdys taas kaikille Xeniiteille! On ollut ilahduttavaa havaita että keskustelu näillä Paulin sivuilla on viime aikoina piristynyt.
Just katseltiin tossa Xenan puutteessa videolta eilinen Hercules ja mukavahan sitäkin oli katsella (Reneen roolihahmo oli kyllä varsin "Gabbymainen").
Hommasimme myös Englannista ne faniboksit jossa molemmissa oli mukana blooper videot. Ekan pituus oli vaatimattomat 9 min ja kasetin tekninen taso oli varsin heikko. Toinen oli huomattavasti parempi ja pituuttakin oli noin vartin verran. Aika hauskoja pätkiä 1., 2. ja 3. seasonin kuvauksista. Parhaiten mieleeni jäi Lucyn ja Reneen duetto täydessä vamppyrimeikissä ja -hammasvarustus suussa Girls just wanna have fun kuvausten aikana. Meinasin kyllä nauruun katketa. Boksien kuvamateriaali oli myös todella hienoa. Suosittelen kaikille Xeniiteille.
Olen joskus aikaisemmin kertonut suunnitelmista tilata 1. ja 2. seasonin videot jenkeistä. Tästä ei koskaan tullut mitään (eivät toimita Eurooppaan). Löysimme kuitenkin Australiasta lafkan joka lupasi toimittaa molemmat seasonit (kolmaskin on pian tulossa). Videot pitäisi nyt olla matkalla Suomeen ja jos homma onnistuu niin ilmoittelen tällä sivulla kuinka homma käytännössä hoitui (tilaus, maksaminen, tullaus jne.). Toivon totisesti että kasetit tulevat sillä maksun jouduimme suorittamaan etukäteen (mutta kyllähän Xenan vuoksi täytyy pieniä riskejäkin ottaa...). Olen myös kysellyt Kukunorista videoita ja he ovat luvanneet selvittää asiaa.
Em. varmaankin vastaa Calliston kysymykseen. Ja taatusti videot eivät ole suomeksi tekstitettyjä.
Ja taas jankutan sitä vanhaa asiaa: Eikö Xena keräilykorttien kerääjiä tosiaan löydy kuin muutama tästä maasta? Ottakaa yhteyksiä jos kortit kiinnostaa.
Eipä tässä sitten muuta. Hyvät jatkot vaan kaikille Xeniiteille. Koittakaa kestää, eiköhän se MTV3 tule järkiinsä kun jaksamme vain pommittaa heitä aktiivisesti.
Kaitsu
Date: 28. March 1999 17:30:00
Tuosta Kaitsun viestistä tuli mieleen, että olen unohtanut laittaa tänne mailin, jonka sain 3. maaliskuuta. Se on Real Entertainmentilta, josta tilasin kahden eka kauden Xena-videot. Tilausvahvistuksen sain 19.12, joten eihän tuossa ehtinyt mennä kuin vähän vaille kolme kuukautta tähän vastaukseen:
----------------
Dear Consumer:
We regret to inform you that we are no longer able to deliver our products outside the United States and Canada. Please check our website for any announcements regarding the reinstatement of international orders.
Thank you for your interest in our products. We apologize for any inconvenience this may have caused you.
Sincerely,
Real Entertainment
--------------------
Eli eivät toimita tavaraa muualle kuin USAhan ja Kanadaan
Outi on ihan oikeassa, ettei lähetysaika vaikuta tosi Xeniitteihin. Kyllä sen katsoo, tulipa Xena mihin aikaan tahansa; tuleepahan sitä nyt katsottua Herkulestakin. Mutta kyllä tunnelma kärsii siitä, että katselee Xenaa keskellä kirkasta päivää. Eniten lähetysaika vaikuttaa niihin, jotka ovat katsoneet sarjaa, mutta eivät ole ihan Xeniittejä. Ja tuskin sarja kovin paljon houkuttelee uusia aikuiskatsojia, jos se tulee lasten ohjelma-aikaan. Ja päivisin tahtoo itselläkin olla kaikenlaista menoa. Kyllähän Xeniitti nauhottaa kaikki jaksot, mutta vähemmän innokkaat tuskin tekevät sitä. Mutta toivotaan Xenan palaamista, mielellään johonkin ilta-aikaan.
Lucyn osoitetta en tiedä. Mailiosoite taitaa olla jossain, mutta alt.tv.xena -ryhmässä olivat kyllä joskus sitä mieltä, ettei maileistakaan ainakaan kaikki mene Lucylle. Hän tekee tosi pitkiä päiviä töissä, joten sen ja perheen lisäksi tuskin jää pahemmin aikaa lueskellakkaan kaikkia maileja. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. eihän yrittäminen haittaa. Jos tiedätte osoitteita niin toimitelkaa.
Pauli
Date: 30. March 1999 13:24:11
Hei vaan kaikille!
Tuli tässä pikkasen haikee mieli, kun lopulta tajusin, että Xenaa ei
todellakaan näytetä ennen syksyä. Aivokapasiteettini on sen verran
laaja, että pystyin asian vasta nyt rekisteröimään. Ajattelin kertoa
teille jotain pikku faktoja tässä kun en jaksa laittaa niitä tuonne
Hudson-sivuille:
1. Kreikan kielessä "Callisto" tarkoittaa kaikkein kauneinta.
2. Kreikan mytologiassa Callisto ei ollut jumaltar eikä kuolematon, vaan
Zeuksen rakastajatar (näin olen kuullut).
3. Lucy Lawless saattaa jättää sopimuksensa uusimatta vuoden 2000
jälkeen, koska haluaa lisää lapsia. Raakaa...
Mulla on tuolla USA:ssa erittäin ihana kirjetoveri, joka sitten lähetti minulle videokasetin, joka oli täynnä kolmannen kauden jaksoja. Nyt kuitenkin on käynyt niin mukavasti, etten voi katsoa koko nauhaa, koska minulla on vääränlaiset videot. Jee...(Yhdistykää suruuni.)
Rakkaat Xeniitti-ystäväni! Kuulkaa minua! Älkää luopuko toivosta, koska
"I have many skills..."!
Terveisin Sanna "Megisto" Jokela
email: angels_crying83@hotmail.com
Date: 30. March 1999 14:26:10
Moikka!
Olipas mukava katsella viime lauantaina Herkulesta. Taisi olla yksi parhaimpia jaksoja
joita olen nähnyt. (Muut ovat The Gauntlet ja The Warrior Princess.) Renee oli aivan loistava.
Deianerassa oli paljon Gabriellen piirteitä ja odotinkin koko ajan koska Xena tulee apuun,
kun Deianera joutui pulaan :-) Ensi lauantaina on vuorossa kakkososa ja seuraavissakin on
odotettavaa, sillä 10. ja 17.4 pitäisi Lucyn olla mukana, vaikkakaan ei Xenana.
Callisto kyseli mitä muita ohjelmia katotaan nyt kun Xenaa ei tule. Mä en oo koukussa mihinkään niin paljon kuin Xenaan, mutta joitakin sarjoja tulee seurailtua mm Ally, Buffy, Frasier, frendit, Simpsonit, Cybill, kolmas kivi, teho-osasto, äiti ja risat, matkapassi ja tietysti Bumtsi Bum. (Mitäs tää kertookaan musta:-) ) Yksi syy miksi seuraan Xenaa on sen huumori ja kuten näette, komediat on aika kovia juttuja mulle. Xenassa on kaikkea muutakin hyvää, kuten taistelu- ja akrobatiakohtaukset. Hongkongilaiset elokuvat, esim. Shanghai Blues, Peking Opera Blues, Aavesoturi ja Terracottasoturi ovat parhaita elokuvia joita olen nähnyt. Ja sitten on tietenkin Lucy ja Renee. Heidän yhteinen kemia ja subtext. Kyllähän sen huomaa, että nämä kaksi (Xena ja Gabrielle) rakastavat toisiaan. Sen takia olenkin lukenut tuhottoman paljon fan fiction tarinoita, joissa mennään pidemmälle kuin tv-sarjassa. Ei ei! Älkää nyt käsittäkö väärin! Tuostahan voisi luulla, että etsin vain "sänkykammaritarinoita". En tarkottanut sitä :-) Joissakin tarinoissa on niin upeasti kuvattu Xenan ja Gabriellen suhde, että itse voi vain haaveilla sellaisesta rakkaudesta. Oli se sitten samaa tai eri sukupuolta. Kaikki jotka ovat lukeneet Melissa Goodin tarinoita tietävät mistä puhun, eikö niin.
Toi on kyllä aika vaikea aihe kirjottaa tuo subtext. Mun mielestä se kuuluu Xenaan ja jos se yhtäkkiä häviää... En tiedä. Olisiko sarja enää yhtä kiinnostava? Kyllä! Katsoisin sitä kuitenkin ja äänittäisin joka jakson. Mutta vaalisin näitä jaksoja joissa subtextiä löytyy. Entä voiko subtextistä nauttia kaikki? Kyllä mun mielestä. Ei siihen tarvi luokitusta. Siitä voi nauttia niin heterot kuin lesbotkin. Mä en ainakaan pidä itseäni niin tiukkapipoisena ihmisenä ettenkö voisi lukea Xenan ja Gabriellen rakkaustarinoita. Entäs te miehet täällä Xena keskustelussa? Mitä mieltä olette subtextistä? Onko sitä?
t. Mimmu
Date: 31. March 1999 21:30:00
Sanna kirjoitti callisto-sanan merkityksestä kreikan kielessä ja että mytologiassa Callisto oli Zeuksen rakastajatar. Minulle yksi syy (ei ihan tärkeimpiä) Xenan seuraamiseen on se, että kirjoittajat ovat ottaneet selvää taruston tarinoista ja sekoittavat niitä tosi ansiokkaasti sarjaan muunneltuina. Ja onhan sarjassa ollut raamatusta lainattujakin tarinoita, niinkuin Goljat ja Aabrahamin aikomus uhrata alttarilla poikansa Iisak. Että niin ne ovat Xena ja Gabrielle takana osassa raamatun tapahtumiakin. :-). Luin muuten yhden Xeniten ajatuksen, että raamattu on vain vanhan ajan Fanfiction-tarinaa. :-)
Tulipa juuri katsottua nauhalta viime lauantain Herkules. Se oli kyllä suhteellisen mielenkiintoinen, mutta se häritsi kun Reneétä piti koko ajan Gabriellena. Niinkuin se, että hän on kuninkaan tytär - hetken ihmetteli, että miksi Gabrielle kertoo tuollaisia tarinoita, sitten keksi että onhan se tarinankertoja ja vasta sitten muisti, ettei siinä ollut Gabrielle. Saas nähdä miten Lucyn kanssa käy.
Toi kysymys muista sarjoista on mielenkiintoinen. Luulen, että ne muut sarjat voivat jakautua vähän vastaavalla tavalla kuin äänestys Xenan episodeista. Jostain olen tullut siihen tulokseen että Xeniitit olisivat yleensä myös scifin ystäviä. Mutta se ei taida aina pitää paikkansa. Mimmu kirjoitti pitävänsä Xenan huumorista ja komediajaksoista, eikä muiden sarjojen joukossa ollut yhtään scifiä. Tällä hetkellä minun listallani on muista sarjoista Babylon 5. Harmittaa, että yksi kausi ehti mennä, ennenkuin tajusin mitä se sarja on ja rupesin seuraamaan. Seuraavana tulee X-files (ja onhan siinä tuo *X*), sitten Tehtävä:maa, Frasier, Maa 2. Herkuleksen laittaisin kai tuohon Frasierin ja Maa 2:n väliin.
Palaan joskus myöhemmin muuten tuohon subtekstiin, mutta onko sitä sarjassa? Voihan sen, että X ja G pitävät niin toisistaan huolta, selittää ihan heidän toveruudellaan. Eihän kukaan minun tietääkseni ole kysynyt olivatko kolme (tai neljä) muskettisoturia homoja. Miksi sitten X ja G olisivat? Niinkuin olen sanonut muualla, niin harvemmin naiset (tosin joskus) suutelevat toisiaan niinkuin Questissa nähtiin. Tai menevät ammeeseen kaverin kanssa. Tai kaivavat saippuaa toisen alta.
Pauli
Käykääpä tarkistamassa kuvat jotka löytyvät osoitteesta http://xenite.simplenet.com/articles6/maxxim.html ja kertokaa mitä mieltä olette asiasta.
Pauli
Date: 1. April 1999 14:22:35
Terve taas!
Herculesta oli minustakin ihan mukava katsoa. Nyt näki hyvin mistä Gabriellen hahmo on saanut alkunsa. Minunkin kyllä täytyi välillä muistutella itseäni siitä, ettei kyseessä ole Gabby.
Mimmulle terveisiä: Fan Fiction -friikkinä tulee mahdollisuuksien mukaan luettua sekä General- että Alternative-tarinoita ja molemmista nautin yhtä lailla. Pidän itsekin siitä, miten Melissa Good tarinoissaan kuvaa Xenan ja Gabbyn suhdetta kauniisti, ilman turhaa seksillä mässäilyä. Tosin välillä hän hiukan lipsuu siirapin puolelle. Melissa Good kumminkin perustaa tarinansa käsitteeseen "soulmate" ja vie sen tulkinnan yli tavanomaisen rakkauskäsityksen, mikä on minusta hienoa.
Ne Maxim-lehden kuvat Lucy Lawlessista ovat minusta varsin tyylikkäitä. Välillä olen kyllä itsekin ihmetellyt, sitä pitääkö kaikkien naistähtien luoda uraa paljaan pinnan avulla. Toisaalta, siitä on tullut niin tavallista, ettei se enää juuri ketään närkästytä.
Hyvää pääsiäistä!
Jussi
Tänään tuli kysely, mitä eroa on tällä Keskustelusivulla ja postituslistalla. Ero on siinä, että postituslistalla viestit menevät kaikille (tähän astisen kokeilun perusteella) muutamassa minuutissa. Siinä vois siis käydä keskustelua lähes reaaliajassa. Viestejä ei myöskään tarvitse siirtää HTML-muotoon ja sitten omalle ISP:lle. Viestejä ei tarvise käydä hakemassa minkään hitaan mailipalvelun HTML-sivuilta kutakin erikseen tai odottaa jonkun kokoomasivun latatumista.
Niinkuin olen aikaisemmin kertonut, nyyssiryhmän perustaminen ei onnistu näin pienellä kirjoittajamäärällä.
Katsotaan millaista on kirjoitella Xeniitti-listalle. Kertoilkaa listalla mielipiteitänne siitä. Ja tulkaa kaikki mukaan, niin että saadaan siihen elämää.
Tämä Keskustelu -sivu jatkaa myös elämäänsä nykyisenlaisena. Voitte kirjoittaa tännekin edelleen.
Pauli
Herculeksen Renee jakso kadotettu kuningaskunta oli hyvä ja huomennahan siitä tulee se toinen osa.Tietääkö teistä kukaan että onko Herculeksen kaksiosa jaksossa Hercules ja amazonit LUCYA ? ja että mikä on sen jakson englannin kielinen nimi. (huomasin vaan jostain että sellainen jakso on tulossa) HAPPY EASTER t: Callisto
Hei vaan kaikki Xeniitit!
Toivottavasti pääsiäinen sujui mukavasti. Ja miksikäs ei - tulihan lauantaina sentään kadotetun kuningaskunnan jälkimmäinen osa. Hetken kyllä luuli,että ne näyttää uudelleen se nensimmäisen osan.
Muistakaahan liittyä XENIITTI -POSTITUSLISTALLE. Liittyneitä on jo tullut jonkin verran, mutta tiedän että sieltä puuttuu vielä monta tälle sivullekin kirjoittanutta Xeniittiä. Jäsenten oikea nimihän ei tule näkyviin, jos hoitaa niin, että postiohjelma ei sitä lähetä. Osoite tulee kyllä kaikkien näkyville. Jos epäilette jotain, niin kysykää minulta, niin voidaan tarkistaa ensin mitä tapahtuu. Kun liitytte niin huomaatte, ettei maileja ole vielä kovin paljon,ja osa niistä on kokeiluja. Käykää kuitenkin lukemassa arkistosta vanhoja maileja, sillä niissä on muutama varteen otettava asia.
No niin, ja nythän ei sitten enää tarvita MTV3:sta peruuttamaanXenan jaksoja: Renaissance Pictures osaa tehdä sen jo ihan itse. Hindut valittivat jaksosta "The Way" ja nyt se jää näkemättä !!! Onneksi se ei sentään huhujen mukaan ole aivan sitä parasta huippua jaksoissa. Asiasta on vähän lisää THE WAY JA HINDUT -SIVULLA
Pauli
Terve kaikille!
Täytyy sanoa, että tää Herkuleksen Lost kingdoms oli ihan hyvä pätkä. Itse asiassa mä en ole pahemmin Hercciä katellut, paitsi satunnaisia jaksoja, kunnes Xena loppui. Renee oli hyvä, ja nämä jaksot oli hyviä ja erilaisia mitä olen Herkuleksessa aiemmin nähnyt. Luultavasti tässä tapauksessa kiinnosti juuri se leffamaisuus. Lucyn näkemistä odotan aivan fiiliksessä, eli seuraavia viikonloppuja. Onko niin, että näiden Hercin uusintojen joukossa näytetään Warrior Princess -trilogia niiden amazoni-jaksojen jälkeen? Ne jaksot olisi aivan pakko nähdä. Toivottavasti MTV3 lievittää Xena-fanien olotilaa näillä jaksoilla. Ei ole vielä tullut nähtyä niitä.
Nyt tulee seurattua sitten vain X-Filesiä, Herkulesta ja Babylon 5:sta, kun vain tottuisi, että se tulee lauantaisin. Ja jotain muuta sitten satunnaisesti. Buffysta oon kattonut pari jaksoo. Se on kai kevyttä, ihan kateltavaa tavaraa, mutta ne tappelut Buffyssa ei oikein iske, kun on tottunut katsoo Lucyn treenattuja liikkeitä!
Mitenköhän on, lukevatko ja kirjoittavatko kaikki tekstejään nyt siellä listalla vai myös täällä keskustelupalstalla? Pitääkö samat tekstit nyt lähettää kumpaankin paikkaan, jotta kaikki voi lukea ne? Miten on?
Sannalle niistä USA:sta saaduista jaksoista: onnistuisko sun lainata niitä jaksoja? Jos ne on siinä jenkkilän NTSC- formaatissa, mä varmaan voisin katsahtaa ne ja mahdollisesti kopata ne "joka videolla katseltavaan muotoon". Mun videoista löytyy NTSC 4.43, ehkä se riittää...
Gabriellen ja Xenan suhteesta sen verran, että he ovat kolunneet yhdessä läpi kaiken maailman paikkoja ja tapahtumia. Heidän ystävyytensä on kehittynyt erittäin vahvaksi ja he jakavat kaiken kokemansa keskenään. Tämä heidän yhteiselonsa toimii tässä sarjassa erittäin hyvin juuri siten, kun se siinä esitetään. Mutta en tiedä mitä siitä voi päätellä. Ehkä jotain. Xenan tekijät antavat kuitenkin sarjan katsojille vapaat kädet tulkita X:n ja G:n suhdetta miten haluavat. Saa nähdä tulevissa jaksoissa miten nämä subtext -keskustelut maailmalla on vaikuttaneet jaksojen sisältöön. Onko mitenkään?
Ne Lucyn Maximin kuvat olivat erittäin hienoja ja tyylikkäitä. Niissä ei ollut mielestäni mitään mikä aiheuttaisi kiivastumista. Päinvastoin kuvat olivat erittäin mukava ja positiivinen yllätys. Lucylla ei taatusti ollut tarkoitus eikä TARVETTAKAAN kalastella niillä kuvilla mitään mainetta tai yhtään mitään. Hänelle on varmasti esitetty tarjouksia koskien erilaisten lehtien sivuja, mutta niin kuin Lucy itsekin on sanonut, ei hän aio esitellä itseään kaikenlaisissa lehdissä alastonkuvilla. Maximin kuvat olivat sopivan tyylikkäitä. Lucy on muutenkin sen verran fiksu nainen, että sille ei ole noussut tämä maine ja kuuluisuus päähän. En tiedä johtuuko se siitä, että se on asunut niin kaukana Hollywoodista. Toivottavasti asuu vastaisuudessakin Uudessa-Seelanissa. No kun Lucy on Fiksu, niin ei sen päätä mikään maine sekoita. Kerrassaan hieno ihminen! Sitä samaa mitä Xenalle sanottiin jaksossa "The Debt I" voisi sanoa myös Lucylle: "You're a remarkable woman, capable of greatness."
Piti tässä vielä muuten mainita, että NZ Fitness -lehden lukijat valitsivat Lucyn kärkeen "Best Bodies" -kilpailussa, ja Metro -lehdessä Lucy valittiin vuoden seksikkäimmäksi naiseksi. Kiva juttu...
Terv. Petri
pjjarvin@cc.hut.fi
Tuo oli minun tyhjä mielipiteeni. Olisi kiinnostavaa ja hyödyllistä kuulla muiden Xeniittien mielipide tästä asiasta.
Listalle on muuten tullut pari viestiä, joiden lähettäjät eivät ole listalla. Pyytäisin teitä ilmoittamaan vaikka minulle henkilökohtaisesti, poistitteko itsenne mahdollisesti epähuomiossa listalta "unsubscribe" -maililla vai oliko se tarkoitus. Tarkoitushan on pysyä listalla, sillä muuten ei saa toisten lähettämiä maileja. Testien mukaan sellaisen, joka ei ole liittynyt listalle, ei pitäisi voida lähettää sinne maileja, eikä lukea niitä. Tietänette itse keitä tarkoitan. Kiitos jo etukäteen. Tieto on tärkeä postituslistan ylläpidon ja FAQ:ien takia
Kylläpä sydäntä lämmitti :) , kun luin Katsosta erään Xena-fanin haikailevan Lucyn ja Xenan perään. Hän ihmetteli siinä, että uuden Buffy vampyyrintappajan kehuttiin korvaavan Xenan. Olen kyllä samaa mieltä tämän nimimerkillä "Xena-fani n:o 8652" kirjoittaneen kanssa, että sehän on täyttä puppua! Niin kuin tämä Xeniitti sanoi: "Sarah Michelle Gellarissa ei ole Lucy Lawlessin karismaa. Sarjat painivat täysin eri sarjassa." Hienoa!
Lisäksi Katsossa oli huhu, jonka mukaan Kevin Sorbo on kyllästynyt Herkules-sarjaan! Kuvaukset ovat ilmeisesti jo lopetettu. En ole seurannut Herkuleksen juttuja netissä, luultavasti tästä asiasta on ollut siellä jo paljon juttua.
Ikävää ettei kaikilla Xeniiteillä varmaankaan ole nettiyhteyksiä. Jollain keinolla heidät / meidät pitäisi saada kommunikointiväleihin. Pitäisi saada aikaan vaikka joitain tilaisuuksia tai tapaamisia...
Sitten vielä tähän loppuun pieni lainaus eräästä tekstistä: "The first things anyone with eyes notices when watching Xena on TV is Lawless' stunning beauty and her commanding presence. But once you spend a little talkingto Lawless the person, what quickly makes an even bigger impression are her charm, her zest for life, and her refreshing lack of pretence."
Niin sitä pitää!
Laitan tämän tekstin nyt testauksen vuoksi listalle sekä keskusteluun.
Kommunikoimisiin... ;)
Terv. Petri
pjjarvin@cc.hut.fi
LUCY RASKAANA
Osoitteesta: http://dailynews.yahoo.com/headlines/ap/entertainment/
story.html?s=v/ap/19990412/en/lucy_lawless_3.html löytyi 12.4 seuraava uutinen:
Yahoo! News AP Headlines
Monday April 12 8:02 PM ET'Xena' Lucy Lawless Is Pregnant
LOS ANGELES (AP) - There's a little warrior prince or princess on the way for ``Xena'' star Lucy Lawless.
The 31-year-old actress and husband Rob Tapert, the show's executive producer, announced Monday they're expecting their first child this fall.
Production of ``Xena: Warrior Princess'' will continue and will accommodate the pregnancy of Miss Lawless for all episodes of the new season, publicist Leah Krantzler said. The new season begins shooting April 19 in New Zealand.
``The baby is due in October during the series' longest annual hiatus,'' the spokeswoman said.
Miss Lawless, who plays the tough-talking, leather-clad lead on the syndicated TV show, married Tapert, 44, in March 1998.
It was Tapert's first marriage and the second for Miss Lawless, who has a 10-year-old daughter from her first marriage.
Eli Lucy ja Robert Tabert ovat saamassa vauvan lokakuussa 1999. Xena-sarjan kuvauksia
jatketaan kuitenkin. Saa nähdä saadaanko taas Joxeri takaisin (niihin 5. kauden jaksoihin),
ja paljon Gabrielle-jaksoja. Joku on jo ehdottanut, että ensi hätään tulee jaksoja, joissa
Xenan raskaana olemiseen olisi syynä joku oikein paljon kohua aiheuttanut jumala :).
On se vaan kumma, että uutisessa kerrotaankuinka Lucy meni vuosi sitten naimisiin ja
kuitenkin häntä kutsutaan "Miss".
Pauli
Tervehdys kaikille!
Tätä palstaa on mukava lueskellaa ja kun kerrankin on aikaa täytyy vähän itsekin värittää/virittää keskustelua :)
Aluksi tuosta MTV3:n politiikasta - en tiedä mitä mieltä on enää pommittaa heitä Xenan jatkumisesta, kun kerran ovat jo useamman kerran todenneet katsojapalautteessakin, että sarja jatkuu... Lähinnä ihmiset voisivat pyytää, että esittämisaika siirrettäisiin la keskipäivästä jonnekin aivan muualle, jotta jaksoja ei tarvitsisi jättää välistä liiallisen väkivaltaisuuden takia.
Nimittäin jos tuota aikaa ei siirretä niin silloin sarjan jatkuessa tapahtuu massaleikkelyä/jaksojen esittämättäjättämisiä varsinkin, kun kauden 3 jaksoissa on erittäin paljon väkivaltaa. Tai mikä on paljon sen voi kukin itse määrittää, mutta väkivalta on raaempaa kuin ennen - Xena tappaa aivan eri tavalla kuin ennen on nähty ja aiempaa enemmän. En oikein jaksa uskoa, että MTV3 lähettää jaksoa keskellä päivää, jossa tapetaan surutta porukkaa ja näytetään päitä rivissä tolppien päissä...
Omasta mielestäni kuitenkin juuri kolmannen esityskauden jaksot ovat tähän astisista jaksoista parasta Xenaa mitä on nähty. Olen itse nähnyt suurimman osan 3 esityskauden jaksoista.
Osa tässä palstalla olevista kuten palstan ylläpitäjäkin näköjään ovat kovasti yrittäneet tilata Xena videoita jenkeistä... Itse sain juuri 8 jaksoa eräältä aussilta PAL formaatissa - taso oli tasaisen surkea lukuun ottamatta "The Price". Jos haluaa jotain jaksoja niitä taitaa olla ihan turha tilata mistään virallisesta liikkeestä, koska niitä ei myydä suomeen ainakaan www.getxena.com ei myy vai onko joku saanut sieltä ostettua niitä?
Vielä yksi viittaus väkivaltaan... 4 kauden alussa toisessa/ensimmäisessä jaksossa(en muista nyt kummassa), kun raotetaan Xenan tulevaisuutta näytetään väläys, kun xena ristiinaulitaan oikeasti - Nauloilla!(Toisen esityskauden jakso "Destiny" oli ristiinnaulitseminen toteutettu jollain köydellä). Ehkäpä sarjan tekijät päättivät suunnata sarjaa vielä enemmän aikuisyleisön suuntaan parempien katsojalukujen toivossa toisen esityskauden jälkeen...
Niin vielä yksi mielipiteeni; mielestäni paras episodeguide on tällä hetkellä mca:n virallisilla sivuilla - kaikista jaksoista täydelliset kuvaukset ja julkaisuajat http://www.mca.com/tv/xena/hb/index.html. Näitäkin sivuja on päivitetty niistä ensimmäisistä sivuista(ensimmäiset viralliset xenan sivut olivat aika huonot). Tietenkään näillä sivuilla ei ole mitään arvioita jaksojen laadusta tms.:)
-Harri-
"Eat My Dust - Xena"
Harri sanoi tuossa edellä, että ei kannata hätistää Maikkaria enää sarjan jatkamisen puolesta, sillä se on jo moneen kertaan vahvistettu, vaan pitäisi painostaa ajankohdan muuttamista. Se on varmaan hyvä ajatus. Kyllä Maikkaria on syytä muistuttaa, mutta varmasti lähetysaikaa koskevat toivomukset ovat samalla myös toivomuksia sarjan jatkamisesta.
Kysyit myös Harri, että onko joku saanut ostettua getxenasta videoita. Tuolla aikaisemmin oli minun kirjoitukseni, jossa kerroin miten kävi Real Entertainment:in kanssa. En muistanut sitä kirjoittaessani kertoa, että tilaus oli mennyt getxenaan. Eli GETXENA on se osoite, mihin tilaus tehdään ja Real Entertainment on se, joka toimittaa. Ja vastaushan oli, että eivät toimita (ainakaan) videoita USA:n ja Kanadan ulkopuolelle.
Pauli
Lycy Maximissa
tsekkasin Lucyn kuvat Maxim-lehdessä. En voi sanoa olleeni muuta kuin
"stunned" (huolimatta äidinkielenrakkaudestani josku vieraalla kielellä
on naseva ilmaus)! Lucy/Xena on Sankari, Seikkailija, Ihminen (not just
a Man but Human:-) kun Maximin kuvista löytyi Lucy, Nainen.
Eivätkä nuo mitään hirveän paljastavia edes olleet, sen sijaan ne
näyttivät Lucyn nykyaikaisessa ympäristössä. Ehkä se toi osan
kontrastista.
Vaikkakin jos multa kysytään niin Pamela Andersonin Barb Wire oli hyvä
leffa koska mielummin mä katson Pamelaa (tai Lucya) "puolipukeissa" kuin
Arnold Schwarzeneggeriä...
postilistalla tavataa!
--
Ari PK Korhonen
***************************************************
* If you want something done *
* you better do it yourself -Lynyrd Skynyrd 1994*
***************************************************