Postituslista ||Keskustelu ||Muut sivut ||Pääsivu ||Paulin sivu ||Pian sivu ||Xenan olemus ||Xenan historiaa ||Gabrielle ||Lucy Lawless, Xena ||Reneé O'Connor ||Hudson Leick ||Episodit ja lähetysajat Suomessa ||Hercules, episodit ja lähetysajat Suomessa ||FanFic ||FanArt ||Mytologian jumalista ||Xena-CD ||Vieraskirja ||Linkkejä ||Xeniittitapaamisia
SUOSITTELEN SIVUJA KEHYKSILLÄ

PAULIN XENA -SIVUT
KESKUSTELU

ARKISTOSIVU 2



VANHEMPIIN VIESTEIHIN

TÄLLÄ SIVULLA
17.11 20.11 22.11 27.11 29.11 30.11 1.12 2.12 3.12 6.12 7.12 10.12 11.12 12.12 14.12 16.12 21.12 23.12 24.12 31.12
1999: 2.1 7.1

UUDEMPIIN VIESTEIHIN


Date: 17. November 1998 23:19:40
Subject: xena keskustelu

Heippa!

Olin juuri MTV3:n sivuilla ja huomasin ilokseni (ja varmaan myös teidän kaikkien muiden), että Xena jatkuu tammikuussa. JES, JES, JES. Elämä jatkuu sittenkin. Ehkä meidän tehokas pommituksemme ja/tai uhkailumme tehosi tai sitten MTV3 on vaan muuten Suomen paras TV-kanava (mistäköhän se johtuu?). Mutta tosiaan Xenaa EI tule 5.12.1998, eikä myöskään 26.12.1998. Nyyh. Tieto siitä, että sarja jatkuu tammikuussa lievittää vierotusoireita vähän. Been there, done that tulee jo vähän yli parin kuukauden päästä. IHANAA! Otin vinkistäsi vaarin Pauli ja tilasin itse bokukselta (www.bokus.com) kirjan The official guide to Xenaverse ja se todellakin oli loistava. Kannattaa tilata. Kirja maksoi siellä 93 mk, eikä minkäänlaisia ylimääräisiä postituskuluja.

Minna

P.S. En muuten ole se aikaisemmin kirjoittanut Minna (nykyisin kai Xinna?). Ehkä tämä välttää sekaanuksia.

No MTV3 staff were harmed during the production of this email instead they were worshipped.
Date: 20. November 1998 00:00:30
Subject: xena keskustelu

Moikka... Nämä sivut olivat iloinen yllätys. En viitsi alkaa toistelemaan kliseeksi muodostunutta "Luulin olevani ainoa..." kommentteja. Tosin kaveripiiristäni löytyy muutamia sarjan seuraajia, vaikkakaan ei ketään yhtä fanaattista. Lauantai-aamupäivät tuovat piristystä syksyn harmauteen ja talven kylmyyteen (TKD-treenien ja GF:n ohella)...
Valitettavan harvat ihmiset (allekirjoittaneen GF) muodostavat käsityksensä Xenasta muutaman (yhden) osan perusteella jolloin kommentit ovat luokkaa "Lucy on yhden ilmeen näyttelijä, ja antiikissa EI TUNNETTU push-up rintsikoita"
Mielestäni Xenan suola on (osiin piilotetun usein syvällisenkin filosofian) ohella sarjan usein itseironinen komiikka. Tämä yhdessä akrobaattisten taistelukohtausten ohella tuo mieleen HK-elokuvat. Varsinkin viimeisimmässä osassa (A day in life), Xena ja Gabrielle pohtimassa, miksi miehet iskevät silmänsä Xenaan. (Johtuuko se nahka-asusta... pitäisikö xenan vaihtaa sudennahkaan...) Kohtaus toi mieleeni rakkaan GF:ni kommentit Xenan suosion syistä.

Ja sit Gabriellesta. Lucyn puuttumisen "kymmenesta sotalairdista" kesti, saimmehan ihailla Calliston treenattua kroppaa ja (hieman) paljastavampaa asua. (Kummaa miten sellaisille enkelikasvoille (vaaleat kiharat, suuret silmät etc.) saa niin sairaita ilmeitä. Ja sitten tämän sarjan näyttelijöitä väitetään lahjattomiksi steroidinarkkareiksi.

Hups, Gabbystahan minun piti puhua... Meinasin jo lopettaa sarjan seuraamisen kun G: meinasi heittää lusikan nurkkaan "Is there doctor..." -osassa. (Ei, en lue osien tapahtumia etukäteen netistä) Onneksi G saatiin kuntoon. G:n virkoaminen oli mieleenjäävä, yksi lempikohtauksistani. Melkein meinasi tälläisen kovaksikeitetyn karpaasin silmään tulla tippa... Mitä tulee G:n luonteessa tapahtuneeseen muutokseen, rakkaan ihmisen menetys (Perdicus) ei varmaan voinut olla vaikuttamatta Gabriellaan. Pilottijaksossa Gabby tosin vaitti ettei halua naimisiin Perdicuksen kaltaisen mäntin takia, mutta myöhemmistä osista saa käsityksen että G todella rakasti P:tä. esim:

G: "Nyt tiedän mitä tosi rakkaus on" (Calliston paluu, hetkeä ennen P:n kuolemaa)

G: "Hänen kuoltuaan en ole enää nähnyt unia" (Vaihdokkaat)

Gabby siis yrittää päästä menetyksensä ylitse, mutta pakostakin osa hänen aiemmasta viattomuudestaan kuoli P:n mukana. Gabbyn nykyinen toppi muuten on hirveä... pidin enemmän edellisestä.

Siina juttua tallä kertaa... lisää tulossa, kai...

-Jufa

P.S Tammikuussa meitsi astuu armeijan harmaisiin... toivottavasti en missaa kovin montaa osaa...

Date: 22. November 1998 11:40:56
Subject: xena keskustelu

kaide@koti.tpo.fi

Onkohan xeniittien joukossa monia jotka ovat kiinnostuneet Xena keräilykorteista? Innostuimme tyttöystäväni kanssa tässä hiljattain keräilemään Topps'in "Xena Warrior Princess trading cards - series II" -sarjaa (onkohan Suomessa näkynyt ykköstä?) ja nyt olisi vaihdokeita jo sen verran että olisi mukava saada yhteyksiä muihin keräilijöihin. Eli jos aihe kiinnostaa niin ota yhteyksiä ylläolevaan sähköpostiosoitteeseen niin voidaan vaihdella vaihdokkilistoja.

Ai niin, tämä saattaa olla aktiivisille xeniiteille itsestään selvää mutta Hercules episodi (Surprise) jossa Callisto on mukana esitetään 5.12. ja sitten on kaksi jaksoa välissä kunnes Xena ja Gabrielle auttavat Herculesta episodissa "Judgement Day" (eli jos oikein hyvin käy näemme sittenkin Xenan 26.12.!).

Lisäksi löysin vielä yhden tulevan Hercules episodin jossa X & G ovat mukana "Stranger in a Strange World" (405/64).

Kaitsu


From Pauli 27.11.98:

Aika menee ja puuhaa on riittänyt niin, että en ole itse ehtinyt kirjoitella tälle sivulle, vaikka paljon onkin ollut mielessä.

Antti kertoi mailissaan 4.11, että oli käyttänyt Xeniitti -sanaa esitelmässään jo ennenkuin oli nähnyt sen näillä sivuilla. Sana on ilmeisesti varsin hyvä, kun useammat tulevat samaan suomennokseen. Kunniaa myös Antille.

Muistattehan kirjoittaa Xeniitti -sanan isolla kirjaimella kunnioituksen osoittamiseksi (katso viestejä 30.10.98).


Olen Jussin kanssa, (maili 5.11.98) samaa mieltä noista jaksoista. On pitänytkin kirjoitella enemmänkin omia ajatuksia, varsinkin jaksosta Destiny. Siitä on tosin jo vähän enemmän episoditarinassani Destiny, johon olen lisäillyt hieman omia kuvitelmia.

Laittaisitko Jussi tulemaan sen Fanfictionin osoitteen, niin meidän on hieman helpompi löytää se.


Noihin Hansun kysymyksiin 6.11 olisi mielenkiintoista saada ehdotuksia.
LAITTAKAAPA NYT XENIITIT NÄPPÄIMISTÖ RAPISEMAAN.

Minä ihmettelin vähän tuota samaa kuin Jufakin, miten Gabrielle oli rakastunut Perdicukseen, kun parissakin jaksossa on tullut esille, ettei G välittänyt tästä ihan rakkauteen asti. Ei kai G olisi lähtenyt X:n seuraan jos niin olisi ollut. Voisi tietenkin ajatella, ettei G silloin aikaisemmin ymmärtänyt kuinka paljon Perdicus hänelle merkitsi. Calliston paluussa ei muistaakseni ollut mitään sellaista mikä olisi voinut muuttaa hänen mielensä. Vai oliko?

Ja utelaisuudesta: kertoisitko, Jufa (tai joku muu), mitä ovat TKD ja GF.


Kiitokset muiden Xeniittien puolesta Mimmulle ja Kaitsulle noista varteen otettavista ohjelmatiedoista. Täytyy katsoa nuo Herculeksen jaksot.

Ja olettehan huomanneet, että Xenan esitysajat vaihtelevat. Meinasi jäädä yhdestä jaksosta puolet näkemättä, mutta onneksi ajattelin vilkaista ensin loppuosaa Herculeksesta.


Sitten yksi kysymys, joka on minulle tullut muissa maileissa:
Leikkaakohan mtv3 Xenan jaksoja, koska se näyttää sitä "lastenohjelmana"?
Joillain Xeniiteillä on USA:sta saatuja nauhoja. Oletteko huomanneet eroja? Tai oletteko muualta kuulleet tällaisesta. Sen olen lukenut, että USA:ssa sensuroidaan repliikkejä, niinkuin Gabriellen sanoma "bitch".

Ja hei, kirjoitelkaa vain tänne ihan rennosti. Ei aina tarvitse olla paljon ja painavaa sanottavaa. Yritetään pitää elämää yllä täälläkin. Normaalisti viestit ilmestyvät tänne samana päivänä kun ovat tulleet, eli heti kuin katson päivän postit.
Date: 27. November 1998 13:10:29
Subject: xena keskustelu

Onko ketään muu huomannut kuinka G:n osuus on Xenassa kasvanut ajan myötä. X kyllä edelleen hakkaa kaikki bäddikset
ja hoitelee ongelmat, mutta varsinkin viimeisimmät jaksot ova tminun mielestäni olleet G:n suurta juhlaa. Questi oli totaalisesti G:n jakso, paha vs. pahassa Velasca oli Gabbyn perässä, Day in The life oli molemmilta hyvä jakso, mutta sitten taas Kellot soi jaksossa oli kiva seurailla G:n ja Joxerin toilailuja. (Kuvitelkaapa Xena G:n paikalla tuossa jaksossa). Ja Xenahan sai alusta vain puoli minuuttia ja lopusta minuutin. Huh!

Ari

(banderas@dlc.fi)


Date: 29. November 1998 12:07:55
Subject: xena keskustelu

Morjens vaan kaikki jotka tän lukee (mukaanlukien Pauli)!

Mistähän noita Xena-keräilykorttei sais? Siis niinku Suomesta, ei mistään Austraaliasta... Kommentoikaas vähän tota mun tekemää Hudson Leick-juttua. Onks ne ihan ok vai puuttuuko jotain?

T: Sanna Jokela angels_crying83@hotmail.com


Date: 29. November 1998 17:37:18
Subject: xena keskustelu

kaide@koti.tpo.fi

Sanna kyseli, mistä Xena-keräilykortteja voi Suomessa ostaa. Niitä saa ainakin Kukunorista Tampereelta (todennäköisesti ko. liikkeellä on nykyään toimipiste myös Helsingissä). Että siitä vaan ostamaan: meillä alkaa olla jo vaihdokkejakin tuplakappalein!!!


Date: 30. November 1998 20:03:18
Subject: xena keskustelu

Heippa kaikki kullanmurut... Jufa se tässä taas kiusaa teitä henkilökohtaisilla ongelmillaan ja ärsyttävällä pilkunnus... VIILAAMISELLAAN :-> Sori vaan, mutta meikäläisen sormet juoksee näbbiksellä ajatusta nopeammin (tai sitten ajatus juoksee kankeasti) ja näihin viesteihin voi joskus unohtua Xenaan liittymättömiä epäolennaisuuksia. ( <-taas se alkoi... ) niin että saksikaa vain vapaasti pois kaikki turha höpinä :-) (HEI, ei tästäkään viestistä jää silloin mitään jäljelle, nyt vihdoin ASIAAN) Aluksi vielä lisää vettä myllyyn koskien Gabbyn ja Peridecsen välistä suhdetta. "Sins of the pastissa" Gabrielle ei tunnu erikoisemmin Pertsasta välittävän, mutta toisaalta tuolloin hän asui pienessä kylässä ja tulevaisuus näytti tiukasti ennalta määrätyltä (naimisiin Pertsan kanssa, iso lauma muksuja, tulevaisuus kotirouvana...). Varmaankin Gabbya hieman harmitti, että hänenkaltaisensa fiksu ja lahjakas tyttö joutuisi haaskaamaan lahjojaan vain sukupuolensa vuoksi. (Gabriellasta löytyy aimo annos feministiä... vrt. esim hänen Miss Amfipoliksen alussa esittämänsä naisen esineellistämistä koskevat kommenttinsa...) Ei kai Pauli vaan katsonut Calliston paluuta toinen silmä kiinni... Jakson alussa Peridces tilittää Gabbylle ja Xenalle omantunnontuskiaan, ja sitä miten Gabby on alkanut edustaa hänelle hyvyyttä ja viattomuutta. Myöhemmin Pertsa sitten romahtaa kesken taistelun, ja Gabby lupautuu menemään naimisiin hänen kanssaan. Allekirjoittaneen mieleen nousseita ajtuksia:
1.Ehkä Gabby huomasi Pertsan todella tarvitsevan häntä, siis muutenkin kuin kokkina/siivoojana/vuoteenlämmittimenä
2.Gabby ja Pertsa olivat olleet pitkään erossa toisistaan. Ehkä heillä molemmilla oli ollut aikaa selvitellä tunteitaan.
3."Sins of Pastin" jälkeen molemmat ovat saaneet lisää elämänkokemusta retkillään ja varmaan myös kypsyneet henkisesti. Ehkä Gabby oli aiemmin pitänyt Pertsaa lapsellisena nulikkana...

Ja sitten Xenan ja Gabbyn väliseen suhteeseen. (No, jopas mä taas takerruin näihin ihmissuddesotkuihin... ehkä pitäisi lopettaa Xenan katsominen ja alkaa seuraamaan Tunteita ja Tuoksuja ;-> Ei sittenkään, T&T:stä ei kuitenkaan löydy nahka-asuisia naisia :-P ) "Muinaisten jumalten, sotaherrojen etc... aikana", eli antiikin kreikassa ihmisillä nimittäin oli huomattavasti nykyistä vapaamielisempi suhtautuminen homo/lesbo/bi -suhteisiin. Esim Ateenassa mies saattoi olla naimisissa, ja kymmenen lapsen isä, ja omistaa silti miespuolisen rakastajan. (Miksihän Olympialaiset olivat niin suositut... Johtuikohan se siitä, että urheilijat olivat alasti... Naisiahan olympialaisiin ei päästetty...)

Loppuun vielä käyttämistäni lyhenteistä. (Tosin niillähän ei ollut Xenan kanssa mitään tekemistä... kunhan kiusasin teitä yksityisasioillani... Inhottavaa, eikö :->) GF=GirlFriend, eli sellainen kainalossa pidettävä kapistus :-P (ei kai tuo ollut sovinistinen ilmaus...voi ei, nyt se tappaa mut... :->) TKD=TaeKwonDo... Kyllä, myös vakavamielinen kamppailulajien harrastaja voi katsoa Xenaa... Samalla olen nähnyt myös monien aiemmin "satuna" pitämiene temppujen, esim kattotiilien murskaaminen tai hyppypotkut yli 2m korkeuteen osoittautuneen todeksi. Tekijänä ihan(melkein) tavallisen suomalaiset harrastajat, ei mitkään itämaiset gurut... Jos kotiseudultanne löytyy minkään kamppailulajin seuroja, niin käykääpä ihmeessä katsomassa alkeiskurssia edeltävät näytökset... ne on kivaa katsottavaa vaikka et olisi muuten asiasta kiinnostunut

Hyvää joulua kaikille toivoopi Jufa "the mighty ihmissuhdeterapeutti"


Date: 1. December 1998 04:14:18
Subject: xena keskustelu

Hei!

Olen nyt pari kuukautta surffaillut ulkolaisilla Xena-sivuilla ja lurkkinut alt.tv.xenassa, mutta vasta tänään tein kierroksen täällä kotosuomen sivuilla ja huomasin että monet keskustelijat ja vieraskirjaan kirjoittajat ovat tunteneet olevansa sarjan ainoita faneja. Olen aina uskonut muitakin löytyvän, mutta en tosiaankaan tunne ketään. Mieleeni tulikin, että kuinka paljon meitä suomalaisia Xeniittejä oikein on? Onko Paulilla esim listattuna vieraskirjoihin kirjoittaneita tai muuten yhteyttä ottaneita? Ja mikähän on maantieteellinen jakauma. Itse asustan savon sydämessä Kuopiossa. Olisi kivaa tutustua muihin, joten meilailkaa vapaasti.

Heidi V.
hmv75@yahoo.com


From Pauli 2.12.98:

Sanna kyseli viestissään teidän mielipiteitänne hänen tekemistään Hudsonin sivuista. Jotkut väittävät, ettei pidä kysellä muiden mielipiteitä, kun sivut kuitenkin tehdään itseä varten. Olen eri mieltä, mitä niitä silloin nettiin laittaisi. Nehän voisi pitää omalla kovalevyllään. Totuus on se, että kun sivuja tekee, haluaa että muut katsovat ja lukevat niitä mielellään. Kun näkee vaivaa, näkee mielellään vähän enemmänkinvaivaa niin, että muutkin pitävät tuloksesta. Palkitsevaa on se, että sivulla on mahdollisimman paljon kävijöitä.

Laitelkaa nyt Sannalle palautetta Hudson sivusta. Voin vakuutta, että palaute parantaa motivaatiota.

Olettehan huomanneet käydä lukemassa Pian sivun. Hän on myös pyytänyt kommentteja omista episoditarinoistaan. Löydätte niitä episodisivun kautta ja myöhemmin linkit tulevat myös Pian sivulle.

Omasta puolestani kiitän niitä muutamia, jotka ovat lähettäneet ehdotuksia sivujen sisällöstä tai ehdottaneet parannuksia. Ja tietysti Mintulle, Antille, Pialle ja Sannalle materiaalista, jota olen saanut. Kiitoksia myös tälle Keskustelusivulle kirjoittaneille.


Jufa ehdotti ja sitten pelkäsi viestissään, että lyhennän sen tekstiä. Älkää pelätkö, en minä rupea muuttelemaan teidän tekstejänne. Jos niissä on aivan mahdottomuuksia tai kohtuuttomasti asian sivusta, niin jätän vain sen julkaisematta. Törkeimpiä tapauksia lukuunottamatta ilmoitan kyllä siitä tekijälle.

Tuosta yksisilmäisyysasiastasi, Jufa, taisi puuttua jotain. Mihinkähän se mahtoi viitata?

Minusta se Perdicuksen kanssa naimisiin meneminen oli vähän outo hyppäys. G kunnioittaa enemmän X:n kaltaista luonnetta, ei Perdicuksen kaltaista. Jos syynä oli Jufan 1. -kohta, eli tarvitseminen, se ei ole kovin hyvä avioliiton perusta, hoitosuhteelle kylläkin. Tunteetkaan eivät näyttäneet selvinneen eron aikana, sillä G vastasi kieltävästi kun tapasi P:n; mieli muuttui vasta myöhemmin. Kypsyminenkään ei jaksossa tullut kunnolla esille. Kaikenkaikkiaan jaksossa ei ollut mitään hyvää perustetta naimisiinmenemiselle. Periaatteessa kyllä nuo Jufan teoriat voisivat pitää paikkansa, mutta tuo episodi pitäisi kirjoittaa paremmin; ja ehkäpä ohjatakin vähän paremmin. Ei siinä tullut oikein kunnollista rakkaustunnelmaakaan. Sitä oli paljon enemmän jopa Xenan ja M'Lilan välillä Destinyssä parantajan mökissä muutaman sekunnin pituisessa pätkässä.

Niinpä, Ateenassahan ei noita suhteita tarvinnut peitellä. En muuten ymmärtänyt sitä miten ajatuksesi juoksi sujuvasti tunteista nahka-asuihin ja siitä homoihin? Puuttuikohan tekstistä jotain?

Oikeata lajia minä ajattelin ensin tuosta TKD:sta mutta unohtui, että Kwon Do on kaksi eri sanaa. Kyllähän minunkin olisi pitänyt karaten harrastajana muistaa noita rinnakkaislajeja. Olen samaa mieltä, että kannattaa käydä katsomassa houkuttelunäytöksiä, vaikka niissä ei ole välttämättä niitä 2 m:n murskauspotkuja ja tiilien murskaamista. Onpa tullut muuten itsekin halkaistua 2 senttiä paksuja lautoja kyynärpäällä, rystysillä ja kämmensyrjällä. Se oli mahtava tunne! Jos haluat tietää kuinka mahtava, niin kysy yksityismaililla.


Kyselit Heidi V Xeniittien määrää. Koska sivuilla kävijöistä voi tunnistaa vain pienen osan, en tiedä kuinka monta eri kävijää sivuilla on ollut. Joukossa on kuitenkin ilmeisesti paljon sellaisia, jotka seuraavat sivuja säännöllisesti. Yritän joskus ratkoa edes hieman suuruusluokkaa.

Kaikkien minulle kirjoittaneiden postiosoitteet ja viestit minulla on tallessa. Mutta osoitteita en anna kenellekkään. Käykää kuitenkin lukemassa arkistosivulla oleva mailini. Selitän siellä että voin toimia välittäjänä Xeniittien keskisessä viestien vaihdossa. Pienin varaumin.

Osoitteiden perusteella viestejä on tomittanut n. 50 eri henkilöä, joten sivuilla käyvien määrä on varmasti paljon suurempi. Käyntien määrä on sellaista vähän yli 20/päivä.


Date: 3. December 1998 14:55:02
Subject: xena keskustelu

Tuli tässä mieleeni, että lupasin kerran Paulille toimitella jotain osoitteita Xena-kaman ostamispaikoista. Yleensähän nettikaupassa pyöritään luottokorteilla tai sitten amerikkalaisen mallin mukaan shekeillä. Ja hintoja laskiessa on syytä ottaa huomioon,että postikuluvat voivat nostaa laskun summaatuntuvastikin. Tosin erilaisia vaihtoehtoja on yleensä siihenkin tarjolla.

Creation Entertainment
http://www.creationent.com/xfcmerch.html
Yksi suurimmista ja varsin luotettava paikka. Virallisen fan clubin ylläpitäjä.

Powerstar
http://www.tvmerch.com/
Suuri valikoima Xena-tavaroita. Tämänkään suhteen ei tiedossa olemitään ongelmia.

Get Xena Merchandise
http://getxena.com/
Täälläovat myynnissä mm. episodit kaseteilla. Saatavissa ovat toistaiseksi Hercules-trilogia, Season 1 ja 2.

UK Entertainment
http://www.ukentertainment.com/store/store.cgi?page=xena.html&cart_id=830073 3.4704
Englannissa myynnissä olevia Xena-tavaroita.

Kukunor
http://www.kukunor.sci.fi/staff.html#looki
Aivan Tampereen keskustassa (Rautatienkatu 18) ja tammikuussa -99 myös Helsingin Tennispalatsissa toimiva megahuvitavaratalo, josta tilaaminen onnistuu vaivattomasti sähköpostilla. Kotiinkannettuna postikuluja tulee 30 mk verran.

Erityisesti kirjoja löytyy lähinnä meitä mm.seuraavista osoitteista:

Bokus
http://suomi.bokus.com/fi/
Suomenkieliset kirjojen postimyyntisivut Netissä. Saatavissa englannin, suomen ja ruotsin kielistä kirjallisuutta. Xena-kirjoja löytyy monia ja kohtuuhinnoin. Toimitetaan parissa viikossa kotiin postipakettina, jossa mukana on lasku (luottokortilla ei siis tarvitse pelata). Ja laskuun ei ole enää lisätty erillisiä postikuluja, vaan sivuilla näkyvä hinta on lopullinen. Toimitus on ollut kokemuksieni mukaan luotettavaa ja sujuvaa.

Science Fiction Bokhandeln
http://www.sfbok.se/index.html
Kannattaa ehdottomasti käydä katsastamassa tämä liike, mikäli matkaatte Tukholmaan. Se löytyy osoitteesta Västerlånggatan 48 keskeltä Gamla Stania. Suosittelen.

Battle On!
Pia


From Pauli 3.12.98: Siirrän nuo osoitteet myöhemmin joko Pian omille sivuille tai linkkisivulle.
Date: 6. December 1998 00:24:09
Subject: xena keskustelu

Arvoisat Xeniitit ja Pauli,

en yhtään ihmettelisi jos MTV vähän "leikkelisi" jaksoja. Samaa tapahtuu nimittäin myös täällä Saksassa (jos se nyt ketään kiinnostaa). Sunnuntaipäivällä lähetetään leikattu versio ja myöhemmin samana yönä uusintana klo 00.30 tulee leikkaamaton versio (hyvä juttu jos on äänitys jostain syystä unohtunut/epäonnistunut) Kuulin ja huomasin asian vasta pari viikkoa sitten joten en ole vielä ehtinyt seurata miten kieli-ilmaisuja olisi pätkitty mutta joitain taistelukohtauksia on hieman siistitty.

-Xine-


Date: 6. December 1998 13:37:02
Subject: xena keskustelu

kaide@koti.tpo.fi

Eikö Xeniittien joukosta tosiaan löydy korttikeräiljöitä? Meidän vaihtureiden kasa kasvaa kovaa vauhtia ja sarjan kerääminen täyteen käy hankalaksi ilman muita keräilijöitä. Nopsasti nyt Kukunorista kortteja hamstraamaan ja sitten vaihturi-/puutelista yo. osoitteeseen.

Tulen kommentoimaan tota episodien leikkaamista mahdollisesti tulevaisuudessa jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tilasimme tyttöystäväni kanssa koko ensimmäisen seasonin (24 epidodia -> 12 videokasettia) jenkeistä viime viikolla. Nyt ei tarvitse muuta kuin investoida videohin joilla ko. videoita pystyy katselemaan... Meillä on omina nauhoituksina jotain alkupään jaksoja joten vertailujen tekeminen on helppoa.

Jos ko. kasetit joskus saamme niin ajattelimme järjestää Xena-maratonin: 12 episodia yhteen putkeen virvokkeiden kera voisi olla mukava ja mieleenpainuva kokemus...

Kaitsu


Date: 7. December 1998 20:25:11
Subject: xena keskustelu

Terve taas

Minulla sattui tässä taas olemaan joutoaikaa ja päätin pistella mailia sinnekkinpäin... Ainakin Paulille näiden minun viestieni sisältö tuntuu jäävän hieman hämäräksi. Tuskin näistä viesteistä mitään pois on jäänyt, todennäköisimmin vika löytyy näppäimistön ja selkänojan välistä... mutta kummalta puolen??? Ovatko allekirjoittaneen ajatukset niin pahasti solmussa ettei niistä ota enää selvää kallonkutistajatkaan...

Suurin osa väärinkäsityksistä tuntuu johtuvan sarkastisuudestani. Elikkä rautalangasta väännettynä JOS LAUSEEN PERASSA ON :-) tai :-> -merkki niin ÄLKÄÄ OTTAKO SITÄ TODESTA! Kyse on sarkasmista, kuten esim tuo viime viestini "Tunteita ja Tuoksuja en katso, kun siitä ei löydy nahka-asuja" -osuus... sama koskee tuota yksisilmäisyys osuutta... Calliston paluun "rakkauskertomus" ei minunkaan mielestäni ollut kaikkein onnistuneimpia jaksoja... todennäköisesti Pertsan kuoleman ainoa merkitys oli antaa Xenalle joku tekosyy jättää Callisto juoksuhiekkaan. Vastauksieni tarkoitus ei ollut puolustella "Calliston paluun" porsaanreikiä, vaan esittää mahdollisia vastauksia Paulin aiemmin esittämään kysymykseen siitä, mikä mahdollisesti oli G:n ja P:n avioliiton syynä. (Syyllä tarkoitan avioliiton syitä XENAVERSUMIN SISÄLLÄ, en käsikirjoittajan oikkua tosielämässä) Ehkäpä samalla yritin saada aikaan hieman vilkkaampaa keskustelua tälle palstalle, ettei tämä mene ihan minun ja paulin väliseksi vuoropuheluksi...

Sitten varsinaisten väärinkäsityksen oikaisemiseen... Okei, ehkä ilmaisin mielipiteeni hieman epäselvästi... "Sitten Gabbyn ja Xenan suhteeseen": tuo lause ilmaisi mielestäni melko selvästi "asiasta toiseen" siirtymistä, eli G+P:sta G+X:aan. Onko Gabbyn ja Xenan välillä muutakin kuin ystävyyttä?? Mielestäni tuota kysymystä on näillä sivuilla käsitelty sen verran että uskoin yhden lauseen riittävän johdannoksi. Ehkä minun olisi pitänyt ilmaista itseäni selvemmin, mutta kappaleen pointti oli että saman sukupuolen edustajien väliset suhteet olivat esim. antiikin kreikassa niin jokapaiväisiä, ettei niihin juuri kiinnitetty huomiota. Sitä kautta myös esim "vain ystävinä" toisiaan pitävät henkilöt saattoivat käyttäytyä nykymittapuun mukaan melko "tuttavallisesti" Ne nahka asu- kommentit suluissa olivat pelkkää sarkasmia... Jostain syystä ihmiset tuntuvat ottavan minut todesta ainoastaan silloin kun en ole :-( Toivon mukaan tämä viesti selventää aiemmin hämäräksi jääneitä kohtia kirjoitelmissani... ja toivon mukaan joku muukin kun Pauli innostuu lähettämään mielipiteitään tänne palstalle.

Yritetään pitää lippu korkealla vaikka Xenaa ei viime lauantaina tullutkaan.

TV Jufa the väärinymmärretty irvailija

P.S Paulille ja muillekkin kamppailulajien harrastajille: Yksi mielialaa kohentava juttu treeneissä on ne isot (moin 1m+40cm+15cm) kokoiset potkutyynyt, joita ainakin meillä käytetään työntävien potkujen maalina... Kunnon etupotku lennättää tyynyn pitelijän toista metriä taaksepäin :-)


Date: 7. December 1998 07:51:36
Subject: xena keskustelu

Moi taas!

Olen itsekin ilolla huomannut miten Gabriellen osuus sarjassa on kasvanut. Parhaita hetkiä ovatkin ne joissa hän pääsee toteuttamaan itseään (esim. "viimeinen ateria" -temppu jaksossa "Teloitus")

Se mainitsemani fanfic-tarina "Personal scrolls of Gabrielle, bard of Poteidaia" löytyy Baermerin sivuilta: http://www.telepath.com/baermer/

Kerran kehumani Lynn M. Pricen tarinat löytyvät Absolutely XenaCrazed sivuilta: http://www.geocities.com/Hollywood/Academy/3290/ Ne kannattaa lukea järjestyksessä (When in Greece, Heart of Darkness, No Greater Love) että pysyy kiinni juonessa.

Kiitos kaikille hyvistä fanfic-vihjeistä. Kaipaisin kuitenkin hiukan lisää vinkkejä generalin puolelta. Alternativea näyttää riittävän, eikä siinä mitään. Missy Good on yksi suosikeistani. Hyviä general-tarinoita vain tuntuu olevan hiukan hankala löytää.

Jussi


Date: 11. December 1998 10:09:57
Subject: xena keskustelu

Kävin tänään katselemassa mtv3:n sivuja ja löysin tulevia jaksoja tämän verran. Kysyisinkin nyt mistä Pauli on löytönyt tietoa, että kolmas kausi jatkuisi heti perään. (Jos joku haluaa tarkistaa muutoksia niin osote menis suurinpiirtein näin:
www.mtv3.fi/ohjelmat/tiedot/191298.html ja päivät tästä päivästä (10.12) eteenpäin noin kuukauden verran)

19.12 klo 12.55 Sokea Luottamus (Blind Faith)
02.01 klo 12.35 Odysseus (Ulysses)
03.01 klo 12.20 Ikuinen merenkulkija (Lost Mariner)
09.01 klo 12.35 Cupidon kaaret (A Comedy of Eros)

lisäksi 09.01 klo 11.50 Hercules: Kuolema nukkuu kaksoisvuoteessa, luvassa myös Lucy Lawless(en tiedä vielä jakson alkuperäistä nimeä)

Ensin huonot uutiset:
Huomasin, että välistä jää pois The Price-jakso.

Ja sitten hyvät sekä huonot uutiset:
Sivuilla luki, että sarja päättyy toistaiseksi. Itse olisin tietystikin halunut, että kolmas tuotantokausi jatkuisi samantien, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan, vai mitä.

Tuumailin tässä myös, että muistaakseni The Price on melko synkkä episodi ja elättelenkin toivoa että kun sarja taas jatkuu, näemme myös tämän jakson ja lähetysaikakin olisi muuttunut myöhäisemmäksi. Musta tuo lauantai päivä on tosi huono.

Ja pliis, älkää syyttäköä mua jos ajat ja päivät ei pidäkään paikkansa, sillä ne on poimittu suoraan mtv3:n sivuilta.

Mimmu


Date: 11. December 1998 18:41:51
Subject: xena keskustelu

Ave.
Olis haussa lähinnä 1.kauden ja muutama 2. kauden jaksoja. Jos jollain noita olis,niin olisi mahtavaa jos vois hoitaa mullekin... mailaa "vaateesi" yms. mullepäin,niin voidaan neuvotella yksityiskohdista.Mulle on jo jotain 1. kauden jaksoja tulossa,joten pystyn kohta tekemään "puutoslistaa"
Joten esim. tradet onnistuu...
[...huomenna...] :D=- ]
ok,eipä muuta for now,BATTLE ON!!!
-Jarkko-
jheilimo@hotmail.com


Date: 11. December 1998 21:54:20
Subject: xena keskustelu

howdy taas.
arvatkaa kuka kiitää tennisalatsiin ens vuoden alussa ostamaan "vähän" xena-kortteja?
pitää nyt kommentoida, että MTV3:lla tuntuu olevan hieman outo tapa ilmoittaa tulevista lähetys ajoista. 28. 11 ohjelmistossa lukee, että seuraava xenan jakso tulee 12.12, mutta se kuitenkin tulee vasta 19.12. yhdeksännetoista päivän ohjelmatiedoissa sanotaan, että seuraava jakso tulee 2.1, että saas nähä...
Sitten vielä noista Hudson Leick sivuista: 1) ne ovat suorastaan mahtavat. 2) HHL piipahtaa myös jaksossa "The Furies"

... SPOILERI SENSUROITU (Pauli) ...

En spoilaa enää enempää.

Antti L.


Date: 11. December 1998 21:58:51
Subject: xena keskustelu

...ja taas.
sen unohdin vain sanoa, että mullekin saa lähettää palautetta siitä Reneé O'Connor-sivusta. osote on analeimi@icon.fi
Ja Pauli, tossa vasemmanlaidan valikon kuvien tekstivastineissa (ei edes sekavasiti sanottu) lukee edelleen "RENÉ" KORJAA SE! :-)

Antti L.


Date: 12. December 1998 12:39:37
Subject: xena keskustelu

Mihin on hävinnyt Xena tänään?
Lehdessä luki, mutta telkkarissa ei!!! (:-((

Ja Paulille: Xena sivujen ensimmäinen sivu on vähän turhan raskas. Sen latautuminen kokonaan kestää ISDN:lläkin puolitoista minuuttia...

iso J -------------------------------------------
Aikainen lintu madon nappaa,
mutta toinen hiiri saa juuston.


Date: 14. December 1998 11:43:24
Subject: xena keskustelu

heiphei.
Satuin nyt tännekkin sivuille eksymään, ja pitihän mun sitte saman tien myös kirjoittaa tänne 'xena keskusteluun'
Mää en oo nähny xenaa kahtena viikonloppuna, ja siis mä olen siittä ihan 'down'.
Ihmettelen vaan että ketkä ihmiset jaksaa katsella jotain hiihtoa lauantaina krapulassa, kun olis mahdollisuus katsoa xenaakin! Viime lauantainakin melkein purskahdin itkuun lukiessani turun sanomien tv tietoja n. klo 12.05, ja järkytyksekseni huomasin, että eihän sieltä xenaa tulekkaan, vaan hiihdon maailmancupia prkl.
Mihin tää maailma on siis menossa?? Eihän tätä sekasortoa hiihdolla pelasteta, vaan Xenalla!
Ja jos sitä hiihtoa on pakko näyttää, niin mun mielest flipperin ja tilt!:n vois hyvin uhrata Xenalle...eikö? :)
Nyt tarttis vaan herättää MTV3 tähän tosiseikkaan....

-PauZZe-


From Pauli 16.12.98: Olen uusinut sivuja niin, että niiden pitäisi nyt latautua kohtuuajassa sen normaalin linkin kautta. Käykää katsomassa Paulin sivulta
Date: 16. December 1998 11:22:49
Subject: xena keskustelu
Tervehdys vaan taas kaikille...
Kuulin tuossa eilen uutisista tv-kanavien aloitavan ohjelmien ikäluokittelun. Elikkä ohjelmat joiden katsotaan olevan lapsille sopimattomia joko esitetään klo 21.00 jälkeen (hyvä) tai sitten saksitaan (xena entisestään??, PAHA)
Taitaa olla viimeinen tilaisuus nostaa meteli Xenan puolesta, niin että kaikki vaan nykimään MTV:n setiä hihasta... Ei kai "the Price" jäänyt pois ohjelmistosta tämän nykyisen esitysajan vuoksi???
-Jufa-
raven@artic.net
PS. Tämä linkki löytii Paulin hakemistosta, mutta mainostan tässä vielä:
KÄYKÄÄ IHMEESSÄ katsastamassa www.xenafan.com (jos ette vielä ole käyneet...) Sieltä löytyy jos jonkinlaista kivaa... Meillä on kotiväki seonnut sen jälkeen kun lisäsin win95:n käynnistysääneksi Xenan sotahuudon :-)
Date: 16. December 1998 12:22:02
Subject: xena keskustelu

Tervehdys!

Huomasitteko eilen uutiset?

TV-ohjelmia aletaan luokitella ja lapsille sopimattomat saavat K-merkinnän. Veikkaisin, että MTV3:n päätös lakkauttaa Xena toistaiseksi johtuu tästä. Se kun ei ole mikään pikkulasten sarja, niin MTV3:n täytyy etsiä sille ohjelmapaikka klo 21:n jälkeen. Toivottavasti löytävät sopivan paikan ja pian. Jussi


From Pauli 21.12.98:
Tässä on taas ollut niin paljon kiireitä, että vasta nyt ehdin lukea kunnolla tulleet mailit ja kirjoitella mitä niistä mieleen tulee.

Xinellle kysymys: Huomasitko ihan muuten vaan, että päiväjaksot on saksittuja, vai onko se kerrottu jo ohjelmatiedoissa?


Kaitsun mailiin liittyen, tilasin juuri hetki sitten Pian omalla sivullaan antamasta osoitteesta "Get Xena Merchandise" Xenan trilogian ja koko ensimmäisen kauden. Saas nähdä miten käy kun on antanut VISA-kortin numeron.


Ja hei Jufa, sinulta jäi vieläkin edellisessä viestissäsiselittämättä, mitä tarkoitit aikaisemmassa mailissasi sillä, että olen ollut yksisilmäinen. Mistä tekstistä sen luit ja mitä se yksisilmäisyys oli? Mielestäni olen oppinut katsomaan asioita useammankin kuin kahden silmän kautta.
Sanoit kommenttiesi olevan sarkastisia. Sarkasmi on Sivistyssanakirjan mukaan "purevan ivallinen ilmaus". Missä se iva oli?

Mutta siitä Gabriellen naimisiinmenon syystä vielä. Minusta siinä oli lähinnä kysymys jonkinasteisesta säälimisestä. Gabriellen:n mielihän kääntyi vasta kun hän huomasi Perdikuksen "työväsymyksen", eli Perdikus ei pystynyt enää taistelemaan. Gabrielle itse ei varsinaisesti taisteluja vastusta ja on Xenan mukana ottanut elämäntehtäväkseen maailman parantamisen. Tai hädänalaisten auttamisen. Perdikus oli yksi hädänalainen. Kyllä Gabrielle hänestä piti, mutta pitää kyllä enemmän Xenasta. Hyväsydämisenä ihmisenä Gabrielle oli luopumassa sellaisestä, mikä hänelle itselleen oli tärkeää.

Sanoit, Jufa, myös yhden asian, josta minulla on vähän sama tunne. Minä taidan olla useimmin vastailemassa muiden viesteihin. Olisi ihan mukava seurata muidenkin välisiä keskusteluja. Tarkoitus ei todellakaan ole se, että viestit tulevat minua varten.


Jussi kirjoitteli, että Gabriellen osuus on lisääntynyt. Totta, se on lisääntynyt kahdella tavalla. Toinen on se, että Gabrielle hoitaa paljon asioita varsin itsenäisesti, niinkuin tuo viimeinen ateria, mutta varsinkin jaksossa "Jumalten ruoka". Toinen asia on sitten se, että Gabrielle on monessa jaksossa esiintynyt varsin paljon verrattuna Xenaan. Ja mikä minusta on harmillista, myös Joxeri on esiintynyt paljon enemmän. Nämä taas johtuu pääasiassa siitä, että Lucy oli loukannut itsensä ja jaksoja piti kirjoittaa uudestaan ja laittaa uuteen järjestykseen. Paraneminen lonkan musrtumisesta kesti viikkokausia ja kuvaukset piti tehdä ilman Lucya. Katso lisää .... Ei, älä katsokaan, en ehtinyt saada sivua valmiiksi. Se vie vielä joitain päiviä; viimeistään jouluna. Kerron sivulla tarkemmin Lucyn loukkaantumisesta, paranemisesta ja miten Xenan jaksot hoidettiin.


Kiitos Mimmulle ohjelmatiedoista. Todella hyvä että kerroit siitä Callistosta Herculeksessa. Nauhoitin sen Xena-nauhalleni, kun Callisto teki jaksosta "Xenamaisen". Niinkuin Pia selitti, episoditarinassaan "A Necessary Evil", selitti tämä Herculeksen jakso miten Xenassa Callisto löytyy jostain maan alla olevasta tunnelista, vaikka pitäisi olla Tartaroksessa.

Toivottavasti ne, jotka tietävät, kertovat jatkossakin, jos Herculeksessa tulee jotain Xenaan liittyvää.

Jos tuo Price -jakso on niitä synkkiä, se taitaa kuulua myös sitten minun suosikkeihini, joista ehdoton ykkönen on Destiny (niinkuin voitte arvata 12-sivun mittaisesta episoditarinastani) ja Trilogiasta se, missä Xena joutui kujanjuoksuun. Kolmas suosikkini on muuten Remember Nothing, "Unohtunut menneisyys". Siinä oli syvällinen ajatus takana, ja sitten se Xenan temppu kun Gabrielle oli sanonut "Siinä sinulle, kultaseni" (katso mailia 6.5.98).

Uskoin tuohon Price-jakson synkkyyteen ja laitoin jo mailin Maikkarille ja vaadin ensinnäkin näyttämään jaksot oikeassa järjestyksessään, koska osa niistä perustuu aikaisempiin jaksoihin. Ja sitten pyysin, että ainakin Price näytetään nyt. Sen 9.1 merkatun jakson voi näyttää sitten joskus toiste. Laittakaa vaan muutkin Xeniitit viestejä Maikkarille. Minä pelkään että ne voivat lopettaa sarjan kokonaan !!??. Samoilla sanoilla "loppuu toistaiseksi" on ennenkin hävinnyt sarjoja.

Niin ja se mistä olen saanut esitysajat. Samasta paikasta kuin Mimmukin:MTV:n sivuilta. Sieltähän löytyy tietoja pitemmältäkin ajalta kuin vain siltä, mihin sivulla on linkit. Katsokaa mihin osoitteisiin linkit vievät. Sitten vain kirjoitatte samalla tavalla jonkun myöhäisemmän päivämäärän. Sieltä tiedot alunperin hain, mutta nehän ehti jo muuttuakkin, enkä käynyt tarkistamassa välillä.

Se kevääseen asti jatkunut listani esityspäivistä Episodit -sivulla oli vain arvailua. Niinkuin sanonkin sivun yläreunassa, esityspäivät pitävät paikkansa vain niissä jaksoissa, joihin löytyy suomennettu nimi.


HEI, TÄNÄÄN OLI TULLUT MAIKKARILTA VASTAUS. Lähetin sinne mailin ja kyselin tarkemmin Xenan kohtalosta. Kysyin myös syytä Pricen pois jättämiseen ja pyysin esittämään jaksot oikeassa järjestyksessä. Niinkuin vastauksesta näkyy Maikkari tiesi, että kerron vastauksen Xena-sivuilla:


Tervehdys Pauli!
Kiitos mailistasi.
1-2. Xena jatkaa ohjelmistossa 9.1. asti ja sen jälkeen näillä näkymin syksyllä -99.
3. The Price -jakso oli liian väkivaltainen esitettäväksi päivällä ja se on valitettavasti hyllytetty.
4. Esitämme jaksot Jenkkilästä saadun esitysjärjestyksen mukaisessa järjestyksessä.

Kaikesta huolimatta hyvää joulua Sinulle ja muille Xeniiteille!

Ystävällisin terveisin
Mari Koivuhovi
ohjelmaostaja

Huomatkaa sopimamme kunnioittavan kirjoitustavan käyttö: Xeniitti isolla kirjaimella.
Date: 23. December 1998
Subject: xena keskustelu

Antille ja kaikille muillekin tiedoksi: Hudson ei varsinaisesti esiintynyt "The Furies"-jaksossa. Xena sattui vain jotenkin luulemaan Gabrielleä Callistoksi, kun Gab yritti selittää Xenalle jotain ja se pieni pätkä jossa Callistoa näytetään, on itse asiassa "Vaihdokkaasta", joten eipäs viisastella siellä... Ja anteeksi jos meni sekavaksi. Tarkemmin voitte kysyä minulta itseltäni. Mailatkaa osoitteeseen: angels_crying83@hotmail.com

Sanna


Date: 24. December 1998 15:22:17
Subject: xena keskustelu

Huomasin kauhukseni kun luin sinun keskustelusivujasi että mitä *helkkaria* se MTV3 taas on tekemässä!

1. Leikkaa Xena jaksoja
2. Jättää esittämättä joitakin jaksoja
3. Ja vielä kaiken lisäksi sarja päättyy toistaiseksi

Mutta onneksi Pauli oli saanut vastauksen MTV3:selta pariin kysymykseen.

Se vain jäi vielä kaivelemaan mieltä että esittääkö MTV3:n sen The Price -jakson ja leikkeleekö se Xena sarjaa?

Tässä on minun kommenttini "subtext" juttuihin sekä Xenan ja Gabriellen seksuaalisiin mieltymyksiin. Olen minäkin huomannut noita "subtext" juttuja, mutta hey.... so what, kun sarja on tosi hyvä ja olen samaa mieltä Jufan kanssa tunteita ja tuoksuja sarjasta en minäkää katsele kyseistä sarjaa en myöskää katso kauniita ja rohkeita, mutta täytyy myöntää että katselen Dallasia kun siinä on J.R. joka on kunnon kusettaja.

Ihan tavallinen päivä -jakso oli oikein nautittava jakso. Oli mukava katsoa huvittuneena kun Xena ja Gabrielle kinastelivat välillä kyseissä jaksossa. Entäs sitten se peseytymiskohtaus siinä sitä oli oikein kunnolla "subtextiä" niin maan perusteellisesti että oksat pois :) kun kylvyssäkin nahistelivat ja Xena ihmetteli että missä se saippua on ja kysyi Gabrielta että istutko sen päällä taas ja Gabrielle luuli sitä joksikin muuksi :)

Tietäiskö joku Teistä ketkä käytte Paulin kotisivulla, että mistä saisin hankittua Xena: WarriorPrincess Soundtrack volume 2 CD-levyn kun olen yrittänyt metsästää kyseistä levyä. Sillä olen saanut hankittua Xena: WarriorPrincess Soundtrack volume 1 ja Xena:WarriorPrincess The Bitter Suite: A Musical Odyssey CD levyt *pppllllleeeaasseee*. Samoiten Xena WarriorPrincess PC CD-ROMin. Kuulemma mukaan sellainen on tehty.

PS. Pauli kyselit sitä että mistä se toinen osoite tuli minä en ainakaan tiedä muuta kuin sen että kun kirjoitin www -osoitteeksi http://www.sci.fi/~huuhkapa/xena niin osoite muuttui muotoa http://www.saunalahti.fi/~huuhkapa/xena.

PPS. En jaksa enempää tässä kirjoitella täytyy lähteä tästä syömään jouluruokia ja toivotaan että Xena sarjan esittämiseen tulisi jotain dramaattista muutosta tarkoittanen sitä että sarja jatkuisi ja MTV3 esittäisi *kaikki* jaksot *leikkaamattomina*.

--
Hyvää Joulua kaikille ja Onnellista Uutta Vuotta

Tv. Jari H.


Date: 31. December 1998 11:47:24
Subject: xena keskustelu

Moi,
olisi mukavaa kommentoida kaikkea, mutta ehkä on tärkeämpää keskittää energiansa nyt MTV3:n pommittamiseen. Tv-tyhjiötä iloisesti fanfic-maailmassa täyttäneenä huomasin vasta tänään (!) että sarja loppuu "toistaiseksi". Maikkarin vastaus tällä palstalla kyllä lohduttaa aavistuksen. Haluaisin nyt tietää, onko kellään käsitystä / kokemuksia siitä, miten kyseistä yhtiötä menestyksekkäimmin voisi lähestyä? Onko eroa siinä, laittaako sydäntäsärkevät pyyntönsä, valituksensa ja kiitoksensa ohjelmapalaute-linkistä vai MTV3:n sähköpostiosoitteeseen? Vai muualle? Minäkin olin muuten todella odottanut The Price -jaksoa! Ikävää tuntea olonsa niin pieneksi ja avuttomaksi viisaiden ja hyväätarkoittavien tv-auktoriteettien valvonnassa.

Ensi viikonlopusta kuitenkin tulee paras aikoihin >:)
Valtaa, intohimoa ja vaaroja Xeniiteille vuodelle 1999!

Heidi


Date: 2. January 1999 15:33:37
Subject: xena keskustelu

Heissan!

Jari H. kysyi mistä saapi Vol 2-levyn. No sen saa maailman parhaimmasta "Xena-kaupasta". Osoite on: www.xenashop.com Sieltä saa tilattua myös aidon chakramin (1500 mk...).

Terveisin Sanna


From Pauli 7.1.99:
Jari H mietti mailissaan 24.12, että mahtaako Maikkari ollenkaan esittää Pricea. Olin jo kysynyt Pricea uudestaan ja pyysin joululahjaksi lupaamaan, että jakso esitettäisiin - vaikka mihin vuorokauden aikaan tahansa. Mutta vastaus oli, ettei Mari voi yksin sellaista luvata.

Heidi kyseli millä tavalla MTV3:sta kannattaa lähestyä. Näitä kyselyjä on tullut minulle yksityisinä useampia muitakin. Ennen kaikkea sinne pitäisi lähettää maileja. Minun ajatukseni on, että on parempi jokaisen kirjoittaa sillä tyylillä, joka tuntuu sillä hetkellä oikeimmalta. Väkisin omia ajatuksia vastaan laadittu teksti ei varmaankaan ole paras mahdollinen.

Mailit kannattaa lähettää sen MTV3:n sivuilla olevaan ohjelmapalauteosoitteeseen. Siellä on käsittääkseni useampia kuin vain yksi ihminen lukemassa viestejä. Mutta olipa miten hyvänsä niin mailit ohjataan edelleen sille henkilölle jota asia koskee. Jos jonkun kielenkäyttöä arvostellaan, menee palaute kyseiselle henkilölle. Ilmeisesti viestini laitettiin vastaanottamisen jälkeen edelleen Marille, joka on yksi ohjelmien hankkija ja ilmeisesti yhtenä vastaamassa ohjelmiston kokoonpanosta.

Kirjoittakaa Maikkarille, nimittäin jos ei yritetä, niin voi olla ettei mitään saadakkaan.



Postituslista ||Keskustelu ||Muut sivut ||Pääsivu ||Paulin sivu ||Pian sivu ||Xenan olemus ||Xenan historiaa ||Gabrielle ||Lucy Lawless, Xena ||Reneé O'Connor ||Hudson Leick ||Episodit ja lähetysajat Suomessa ||Hercules, episodit ja lähetysajat Suomessa ||FanFic ||FanArt ||Mytologian jumalista ||Xena-CD ||Vieraskirja ||Linkkejä ||Xeniittitapaamisia
SUOSITTELEN SIVUJA KEHYKSILLÄ